סגור
לימודים שביתה בית ספר כיתה ריקה קורונה וירוס
אין לימודים (צילום: שאטרסטוק)

"ההורים מתים מפחד": 12 אלף מוסדות חינוך יכולים לחזור לפעילות אך אינם עושים זאת

מנתונים שפרסם שר החינוך יואב קיש עולה ש-58% ממוסדות החינוך באזורים שיכולים לפעול ללא הגבלות או על פי תנאי המיגון ממשיכים ללמד במקוון למרות שהם יכולים לחזור לפעילות פיזית

12 אלף מוסדות חינוך, בתי ספר וגני ילדים, לא חזרו לפעילות פיזית למרות שהוראות פיקוד העורף מאפשרות זאת. במקום זאת הם ממשיכים בלימודים מקוונים. כך עולה מפוסט שפרסם היום (ב') שר החינוך יואב קיש ובו נתונים על מערכת החינוך.
על פי המכתב, חזרו לפעול רק 8,700 מוסדות חינוך שהם 42% מהמוסדות שיכלו לשוב ללימוד פיזית על פי מפת ההתגוננות.
קיש מתייחס למוסדות באזורים שצבועים במפת פיקוד העורף בירוק, כלומר יכולים לפעול ללא הגבלות, ובמוסדות באזורים שצבועים תכלת (או צהוב) שיכולים לפעול על פי תנאי המיגון. גורם במערכת החינוך הסביר ש"ההורים מתים מפחד. שחטו ילדים בבתים. הם מפחדים ממחבלים. יש משבר אמון".
למפת האזורים של פיקוד העורף - לחצו כאן
עם זאת סביר להניח שמחר הנתונים ישתפרו. זאת לאחר שהיום פרסם פיקוד העורף מפה מעודכנת ומקלה שהכניסה משום מה את הצפון לאזורים הירוקים למרות המתיחות. על פי מפה זו הרוב המכריע של שטח הארץ, כולל רוב הדרום, השרון הצפון ויהודה ושומרון, מוגדרים אזורים ירוקים שבהם ניתן לקיים למידה ללא מגבלות. עם זאת בעוטף עזה עדין אין לקיים פעילות חינוכית ורוב אוכלוסיית ישראל, כלומר גוש דן ואזור ירושלים, עדיין מוגבלים בפעילות החינוכית על פי תנאי המיגון.
במשרד החינוך טוענים שהמגמה היא של פתיחה הולכת וגוברת של מוסדות החינוך. קיש אמר בתגובה ש"כל עוד מגמת ההקלות של פיקוד העורף מתקדמת מערכת החינוך חוזרת ללימוד פרונטלי במסגרות רבות נוספות".