סגור
שר האוצר בצלאל סמוטריץ
שר האוצר בצלאל סמוטריץ. מפנים את האזהרות? (צילום: רפי קוץ)

סמוטריץ' קיצר את ביקורו בחו"ל "כדי ללוות את הליך ההידברות ברפורמה המשפטית"

שר האוצר היה אמור להמשיך מארה"ב לפנמה ופריז, אולם ישוב לישראל הערב. בפגישה עם נציגים מסיטיבנק אתמול הוא ניסה לשדר מתינות: "נרגיע את הכלכלה והשווקים, נביא מתווה שכולם מהמיינסטרים יידעו לחיות איתו"

שר האוצר החליט לקצר את ביקורו בחו"ל ולשוב לישראל כבר הערב, זאת "בכדי ללוות את תהליך החקיקה וההידברות ברפורמה המשפטית". כך לדברי סביבת סמוטריץ'. סמוטריץ' היה אמור להמשיך את ביקורו בפנמה ובפריז, ולשוב לארץ רק באמצע שבוע הבא.
השיבה לארץ של סמוטריץ' לקידום פשרה, מהווה המשך לדבריו אתמול בפגישה עם נציגים מסיטיבנק כי "נרגיע את הכלכלה והשווקים, נביא מתווה שכולם מהמיינסטרים יידעו לחיות איתו". לפי גורמים מקורבים, ייתכן שההתבטאויות המתונות של סמוטריץ' נובעות מכך שבשבוע האחרון הוא החל להפנים כי לרפורמה המשטרית עשויות להיות השפעות משמעותיות על הכלכלה, ונסוג מדבקותו בעמדה כי הנזק יהיה זמני ולא משמעותי.
מעבר לסיבה הרשמית לחזרתו של סמוטריץ' יש להזכיר כי ביקורו של סמוטריץ' בארה"ב היה מבוכה מתמשכת ביחסי ישראל-ארה"ב, נציגיו הרשמיים של הממשל האמריקאי סירבו לפגוש אותו. וייתכן שסמוטריץ' ששמע הודעות דומות מכיוון הצרפתים, הבין כי אין טעם להמשיך את המסע המביך.
כמו כן, היעדרו של שר האוצר בעיצומו של תהליך גיבוש התקציב בממשלה זכה לביקורת מצד גורמים באוצר. וייתכן, כי גם הצורך ללוות את תקציב המדינה וחוק ההסדרים מקרוב, עומד בבסיס קיצור ביקורו בחו"ל.