סגור
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

סמוטריץ': "נעביר מתווה שבמיינסטרים ידעו לחיות איתו, ונרגיע את השווקים והכלכלה"

את הדברים אמר שר האוצר בפגישה שקיים בניו יורק עם בכירי סיטיבנק בתגובה לחששות סביב עתידה של כלכלת ישראל מאז החל תהליך ההפיכה המשטרית. סמוטריץ' הדגיש כי הוא לא מצפה לתמיכתה של האופוזיציה ואמר כי "זה חוק טבע שאופוזיציה רוצה להפיל ממשלה"

"בתקופה הקרובה נרגיע את הרעשים הפוליטיים באיזשהו מתווה מוסכם שלפחות כל מי שבמיינסטרים ידע לחיות איתו", כך אמר היום (ג') שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בפגישה שקיים בניו יורק עם בכירי סיטיבנק בהשתתפות החשכ"ל יהלי רוטנברג ונציגים מלשכתו.
"נרגיע את השווקים ונרגיע את הכלכלה", הוסיף סמוטריץ'. "אני חושב שהכלכלה בישראל היא אחת ההשקעות הכי בטוחות והכי מניבות". הדברים נאמרו כתגובה לחששות סביב עתידה של כלכלת ישראל מאז החל תהליך ההפיכה המשטרית.
זו הפעם הראשונה שבה סמוטריץ' מצהיר כי המהפכה המשפטית צפויה לעבור ריכוך דרמטי. אולם גם הניסוח הזה משאיר שאלות פתוחות רבות, שכן סמוטריץ' הדגיש כי הוא לא מצפה לתמיכתה של האופוזיציה ואמר: "זה חוק טבע שאופוזיציה רוצה להפיל ממשלה". סמוטריץ' גם לא פירט בנוגע למתווה שהוא רואה בעיני רוחו, ושלגביו ניתן לומר כי "הוא ירגיע את השווקים".
ביקורו של סמוטריץ' בארה"ב זוכה להתעלמות מופגנת מכיוונם של נציגי הממשל האמריקאי הרשמי, אך סמוטריץ' מכיוונו מנסה להעביר מסרים של פיוס. מלבד המסר לפיו הרפורמה תרוכך כדי לשמור על "שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לכלכלות בינלאומיות", אתמול הבהיר סמוטריץ' כי בעיניו "המטרה הגבוהה ביותר של הצבא היא לשמור על חיים של חפים מפשע, ערבים ויהודים. אני מביע חרטה עמוקה על הרושם המוטעה שנוצר מתגובתי אחרי אירועי חווארה".