סגור
מסעדת מסה MESSA תל אביב
מסעדת מסה בתל אביב (צילום: אוראל כהן)

פרסום ראשון
מסעדת מסה בתל אביב פורקה, "בגלל הקורונה והמחאה"

בית המשפט הורה השבוע על פירוק החברה שהפעילה את המסעדה ומינה את עו"ד גיא אידו לתפקיד הנאמן. בעלי המסעדה: "נוכח ההפגנות שמתקיימות מספר מטרים ממיקום המסעדה וסגירת הכבישים נחסמה הגישה למסעדה". ציוד המסעדה נתרם כולו לבית השאנטי

מסעדת מסה היוקרתית שהיתה אייקון ישראלי בתחום המסעדנות פורקה. בין השאר בשל משבר הקורונה וההפגנות נגד ההפיכה המשטרית שמתקיימות כבר חודשים ארוכים ושלטענת הבעלים שיתקו את המסעדה. אחד מבעלי המסעדה, מור אשכנזי אמר בדיון שהתקיים השבוע בבית המשפט המחוזי בתל אביב כי "כל הציוד נתרם לבית השנטי". באת כוח המסעדה, עו"ד ליזה חדש ציינה בדיון כי "לא נותר דבר במסעדה". השופט חגי ברנר הורה השבוע על פירוק חברת "מזל וברכה-הסעדה" שהפעילה את המסעדה ומינה את עו"ד גיא אידו מפירמת גורניצקי GNY לתפקיד הנאמן.
במרץ האחרון פורסם לראשונה שמסעדת מסה נסגרת לאחר כמעט 20 שנה בפתאומיות. המסעדה הוקמה ברחוב הארבעה בתל אביב בתחילת שנות האלפיים, ורשמה הישגים בינלאומיים בהם דירוג כאחת מ-80 המסעדות היפות בעולם. בסוף אפריל פנתה החברה שהפעילה את המסעדה לבית המשפט לצורך קבלת צו פתיחת הליכים לפירוק החברה. במסגרת הבקשה טענה המסעדה כי בעליה "הזרימו סכומי עתק לחברה, אולם כל המקורות להפעלת החברה אזלו".
1 צפייה בגלריה
עו"ד גיא אידו PML
עו"ד גיא אידו PML
נאמן המסעדה, עו"ד גיא אידו
(צילום: אייל טואג)
בתצהיר של מור אשכנזי, אחד מבעלי המסעדה הוא ציין כי בשל הקורונה המסעדה השביתה כליל באותם חודשים את פעילותה למשך תקופה ארוכה. הלכה למעשה המסעדה היתה סגורה ממרץ 2020 ועד יולי 2021 ללא כל הכנסה. בתצהירו מתייחס אשכנזי גם להפגנות בתקופה זו שנראה שהכריעו את גורל המסעדה.
אשכנזי ציין בתצהיר: "אם לא די בכך, חווה המדינה משבר נוסף בחודשים האחרונים, אשר יש בו כדי להשליך באופן ישיר על פעילות המסעדה. נוכח ההפגנות שמתקיימות מספר מטרים ממיקום המסעדה וסגירת הכבישים בצומת קפלן עזריאלי, נחסמה הגישה באופן מלא לרחוב הארבעה ולמסעדה. זאת, בפרט בסופי שבוע שאלו הימים בהם היה לוח ההזמנות של המסעדה מלא. יצוין בנקודה זו כי בסופי שבוע הפדיון היומי של המסעדה היה גבוה ביותר ואיזן את הפעילות השבועית. נוכח ההפגנות החוזרות והנשנות, המסעדה הפסידה מאות אלפי שקלים בתזרימה השוטף מידי סוף שבוע ובמצטבר הסתכמו ההפסדים לסכומים שלא ניתן לנהל עימם את התזרים ולעמוד בהוצאות שוטפות".
עוד ציין כי חובות החברה כולל חוב שכר עבודה לעובדי החברה בגין חודש פברואר 2023 וכן מחצית מרץ וכן תשלומי גמר חשבון לעובדים. כמו כן לחברה חובות לספקים בסך של מאות אלפי שקלים. בנוסף לחברה חובות בגין הלוואות בעלים בסך של למעלה מ-1.5 מיליון שקל. אשכנזי סיכם: "ביום ראשון 12 במרץ 2023 היה זה יום פעילותה האחרון של המסעדה, הדלתות נסגרו ועובדי המסעדה פוטרו".