סגור
 שרת התחבורה מירי רגב ועו"ד עידן מועלם
שרת התחבורה מירי רגב ועו"ד עידן מועלם (צילום: אלכס קולומויסקי)

נחשף בכלכליסט
רגב מינתה למנהל הרשות לתחבורה ציבורית אדם חסר ניסיון בתחום

עידן מועלם, מנהל החברה הממשלתית לתיירות, נבחר לתפקיד על אף שמולו התמודדו מועמדים עם ניסיון רב בתחום התחבורה הציבורית. המינוי אושר לאחר דין ודברים שנמשך יותר משבוע עם נציבות שירות המדינה

כפי שנחשף ב"כלכליסט": עידן מועלם, מנהל החברה הממשלתית לתיירות, אדם חסר ניסיון בתחבורה ותחבורה ציבורית בפרט - נבחר לתפקיד מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. מועלם מונה לתפקיד על אף שמולו התמודדו מועמדים עם ניסיון רב בתחום. המינוי אושר לאחר דין ודברים שנמשך יותר משבוע עם נציבות שירות המדינה, שבסופו של דבר הסכימה למינוי.
תפקיד מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נחשב לאחד התפקידים הבכירים במשרד. הרשות משמשת רגולטור ממשלתי האמון על תחום התחבורה הציבורית. הרשות עוסקת בתחומי האסדרה, הבקרה, התכנון והתפעול של הענף, ומנהלת תקציב של כ־12 מיליארד שקל בשנה. מי שכיהן עד לאחרונה בתפקיד הוא רן שדמי, שהודיע בפברואר האחרון על עזיבת התפקיד, בין השאר על רקע המדיניות שהשרה רגב מקדמת.
עידן מועלם מכהן כיום כמנהל החברה הממשלתית לתיירות (חמ"ת). הוא צמח בעיקר בחברות הממשלתיות לתיירות, החברה הממשלתית להגנת ים המלח והחמ"ת.
למועלם אין ניסיון בתחבורה ציבורית או תחבורה בכלל, וזאת לעומת מועמדים אחרים שהתמודדו לתפקיד, ביניהם: ניר משה, מנהל אגף בכיר מדידה תכנון ותשתיות ברשות לתחבורה ציבורית; אבישי כהן, מנכ"ל חברת יפה נוף לשעבר; ומועמדים שכיהנו בתפקידי מפתח בחברות התחבורה הציבורית הפרטיות דוגמת אורי זיגרון, שמכהן כסמנכ"ל תכנון בחברת מטרופולין.
מועלם התחיל את דרכו בחברה הממשלתית לתיירות כמזכיר החברה, ומונה ב־2015 לתפקיד סמנכ"ל מינהל, משפט ופיתוח עסקי — תפקיד שלא היה קיים לפני כן. ב־2017 מונה למנכ"ל בפועל של החמ"ת, ושנה לאחר מכן אושר מינויו בוועדת המינויים. במהלך כהונתו נכנס לעימות משמעותי מול מנכ"ל משרד התיירות דאז אמיר הלוי. בראיון לערוץ 12 משנת 2020, אמר הלוי כי החמ"ת תחת מועלם "חסרת יכולות ביצוע" וכי "פרויקט שחברה אחת מסיימת בשנה-שנתיים, אצלה לוקח 10 שנים ולפעמים גם עוד לא יצא מכרז. מערבולת יועצים, שחלקם אני לא יודע למה הם, החברה הזו עולה לנו המון כסף".