סגור
עו"ד עידן מועלם ושרת התחבורה מירי רגב
עו"ד עידן מועלם (מימין) ושרת התחבורה מירי רגב. הנציבות תאשר את המינוי? (צילום: אלכס קולומויסקי)

בלעדי
מירי רגב רוצה למנות לראש הרשות לתחבורה ציבורית אדם חסר ניסיון בתחום

שרת התחבורה מירי רגב מבקשת למנות את עידן מועלם, כיום מנהל החברה הממשלתית לתיירות, חסר כל ניסיון בתחבורה לתפקיד מהחשובים במשרד. לתפקיד ניגשו מספר מועמדים בעלי ניסיון עשיר בתחום

משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב מבקש למנות את עו"ד עידן מועלם, אדם ללא ניסיון בתחבורה ציבורית או תחבורה בכלל לתפקיד הכי חשוב בתחום התחבורה הציבורית בישראל, וזאת למרות שמולו מתמודדים בעלי ניסיון בתחום.
ל"כלכליסט" נודע כי משרד התחבורה מנהל בימים אלו דין ודברים עם נציבות שירות המדינה על מנת לאפשר את המינוי, ולכן ההודעה על היבחרו לתפקיד מתעכבת. במידה והנציבות לא תאשר את מינוי מועלם, ייתכן וייבחר מועמד אחר.
תפקיד מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נחשב לאחד התפקידים הבכירים במשרד. הרשות משמשת רגולטור ממשלתי האמון על תחום התחבורה הציבורית. הרשות עוסקת בתחומי האסדרה, הבקרה, התכנון והתפעול של הענף, ומנהלת תקציב של כ־12 מיליארד שקל בשנה. מי שכיהן עד לאחרונה בתפקיד הוא רן שדמי, שהודיע בפברואר האחרון על עזיבת התפקיד בין השאר על רקע המדיניות שהשרה רגב מקדמת.
עידן מועלם כיום מכהן כמנהל החברה הממשלתית לתיירות (חמ"ת). הוא צמח בעיקר בחברות הממשלתיות לתיירות, החברה הממשלתית להגנת ים המלח והחמ"ת.
למועלם אין ניסיון בתחבורה ציבורית או תחבורה בכלל, וזאת לעומת מועמדים אחרים שהתמודדו ועדיין מעוניינים בתפקיד כמו ניר משה, מנהל אגף בכיר מדידה תכנון ותשתיות ברשות לתחבורה ציבורית, אבישי כהן מנכ"ל חברת יפה נוף לשעבר ומועמדים שכיהנו בתפקידי מפתח בחברות התחבורה הציבורית הפרטיות דוגמת אורי זיגרון שכיהן כסמנכ"ל תכנון בחברת מטרופולין.
מועלם התחיל את דרכו בחברה הממשלתית לתיירות כמזכיר החברה, מונה ב־2015 לתפקיד סמנכ"ל מנהל, משפט ופיתוח עסקי — תפקיד שלא היה קיים לפני כן. ב־2017 מונה למנכ"ל בפועל של החמ"ת ושנה לאחר מכן אושר מינויו בוועדת המינויים. במהלך כהונתו נכנס לעימות משמעותי למול מנכ"ל משרד התיירות דאז אמיר הלוי. בראיון לערוץ 12 משנת 2020, אמר הלוי כי החמ"ת תחת מועלם "חסרת יכולות ביצוע" וכי "פרויקט שחברה אחת מסיימת בשנה- שנתיים, אצלה לוקח 10 שנים ולפעמים גם עוד לא יצא מכרז. מערבולת יועצים, שחלקם אני לא יודע למה הם, החברה הזו עולה לנו המון כסף".
עידן מועלם בחר שלא להגיב לכתבה. מהנציבות לא נמסרה תגובה.
תגובת משרד התחבורה: "הליך בחירת מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מתנהל בהתאם לכללי נציבות שירות המדינה וכמקובל בוועדות האיתור מסוג זה. כמו כן, הוא מלווה על ידי הנציבות לכל אורכו עד להגשת המועמד הסופי לאישור הממשלה".