סגור

בראשון: הממשלה תאשר קיצוץ רוחבי של 1.8 מיליארד שקל למימון הרפורמה בשירותי הרווחה לבעלי מוגבלויות

הקיצוץ ייפרס על פני חמש שנים, והוא אמור לחול על כל המשרדים באופן שווה; שר החוץ יאיר לפיד מבקש להעביר את הקיצוץ כבר כעת, במנותק מהתקציב, כדי להבטיח מימון לחוק שהוא מקדם עם שר הרווחה מאיר כהן

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון קיצוץ רוחבי של 1.8 מיליארד שקל מתקציב המשרדים. הקיצוץ נועד לממן את חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלויות שמקדמים שר החוץ יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן.

הקיצוץ ייפרס על פני חמש שנים, והוא אמור לחול על כל המשרדים באופן שווה, אך ייתכן כי משרד הביטחון יצליח להחריג את עצמו מהקיצוץ.
מי שדוחף לקיצוץ הוא לפיד, שהתעקש להעביר אותו כבר עכשיו, ולא להמתין להצגת תקציב 2023 בממשלה בעוד שלושה שבועות. כך תיסלל בפניו הדרך להעביר את החוק, שאינו שנוי במחלוקת, באופן נפרד מהתקציב - שלגביו קיימת אי ודאות עקב המשבר הקואליציוני.

1 צפייה בגלריה
מימין שר האוצר יאיר לפיד ושר העבודה והרווחה מאיר כהן
מימין שר האוצר יאיר לפיד ושר העבודה והרווחה מאיר כהן
לפיד וכהן
(צילום: אוהד צויגנברג, אבי מועלם)
החוק נועד להגדיל את השירותים הניתנים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, אנשים על רצף האוטיזם ואנשים עם מוגבלות שמיעה וראייה. החוק יאפשר להם לרכוש שירותים לפי בחירתם מתוך תקציב אישי. אחת ממטרות החוק היא לקדם מעבר נכים ובעלי מוגבלויות לחיים עצמאיים בקהילה.
אף שהשנה קיים עודף הכנסות משמעותי, ויש סבירות גבוהה כי הגירעון השנתי יהיה נמוך בהרבה מהמגבלה המרבית בחוק (3%), כלל ההוצאה מגביל את הוצאות הממשלה ואת קצב הגידול שלהן.