סגור

ליברמן קורא למורים להפסיק את העיצומים: "נעשה מאמץ אמיתי להגיע להסכם"

לאחר שהסתדרות המורים השביתה זה היום השני ברציפות את הלימודים בבוקר, קורא שר האוצר למורים להיכנס למו"מ רציף ביום הראשון ו"לבוא למשא ומתן באופן פתוח בלי דעות קדומות, בלי אולטימטומים"

שר האוצר אביגדור ליברמן קורא להסתדרות המורים להפסיק את העיצומים וההשבתות ולהיכנס למשא ומתן רציף מיום ראשון הקרוב. עם זאת הוא דורש מהמורים "לבוא למשא ומתן באופן פתוח בלי דעות קדומות, בלי אולטימטומים ובלי להכתיב". לדבריו, המשא ומתן חייב לכלול התאמה של לוח החופשות של המורים ושאר המשק וכן גמול למצוינות. "נעשה מאמץ אמיתי להגיע להסכם".
היום השביתה הסתדרות המורים זה היום השני ברציפות את הלימודים בגנים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים עד 10:00. עדיין לא ידוע מה יעשו מחר. ליברמן דיבר בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת. הוא סיפר שהוא נשאל על ידי שרים אחרים למה הוא לא נענה לדרישות העובדים כשממילא קופת האוצר מלאה. לדבריו, סך כל דרישות השכר במשק הוא 41 מיליארד שקל. "לא יהיו שיקולים אלקטורליים במשאים ומתנים, רק שיקולים ממלכתיים ואחרים".
הנושא העיקרי במחלוקת בין האוצר למורים כרגע הוא דרישת המורים שהאוצר יציג סכומים. לא ברור מדברי ליברמן אם זה אומר שהאוצר נכון לעשות זאת. מה שברור הוא שאם המורים יסכימו והמשא ומתן יתפוצץ, אופציית השביתה לא תעמוד להם כי החופש הגדול יתחיל.