סגור
תורי ענק נתב"ג בשבוע שעבר
תורי ענק נתב"ג בשבוע שעבר (צילום: יריב כץ)

בעקבות מחסור העובדים בנתב"ג: רשות שדות התעופה תקצה 30 מיליון שקל לגיוס כוח אדם

מלבד קמפיין שיווקי שכבר פועל בימים אלו, מאבטח בוגר קורס שיגיע לעבוד בנתב"ג יזכה למענק הצטרפות בגובה 9,500 שקל. בודקים שיצטרפו לרשות יזכו למענק של 2,500 שקל בסיום קורס ההכשרה שלהם. מאבטחים במעברי הגבול, המועסקים על ידי קבלן חיצוני, יזכו למענק הצטרפות של כ-30,000 שקל

רשות שדות התעופה (רש"ת), המנהלת את נמל התעופה בן גוריון, הודיעה היום כי היא פועלת לתמרץ את גיוס העובדים לנתב"ג בסכום של כ-30 מיליון שקל. ברש"ת פועלים לגייס כוח אדם בשביל להתמודד עם מחסור של כ-1,000 עובדים שמוביל לתורים עצומים, בעיות תפעוליות ועיכובים בהמראות.
הרשות הודיעה כי תמריצי הגיוס לעובדי נמל התעופה בן גוריון, שאושרו על ידי האוצר, יעמדו על 22 מיליון שקל לשנת 2022, ו-8 מליון שקל נוספים יוקצו לטובת גיוס ותגבור עובדי הביטחון במעברי הגבול.
מלבד קמפיין שיווקי שכבר פועל בימים אלו, ברשות הודיעו שיעניקו מענק הצטרפות למאבטחי "אחיד" ו"מגן" בגובה 5,000 שקל, ומאבטח בוגר קורס שיגיע לעבוד בנתב"ג יזכה למענק הצטרפות בגובה 9,500 שקל. בודקים שיצטרפו לרשות יזכו למענק של 2,500 שקל בסיום קורס ההכשרה שלהם. מאבטחים במעברי הגבול, המועסקים על ידי קבלן חיצוני, יזכו למענק הצטרפות של כ-30,000 שקל. ברשות הוסיפו כי "קיימים מענקים נוספים במהלך השנה על פי חלקיות העסקת העובד, מענקי אבטחה חמושה למאבטחים ומענקי התמדה לבודקים.
לפני כחודש וחצי העריך מנהל נתב"ג שמואל זכאי (שמאז כבר הודיע כי בכוונתו לסיים את תפקידו) בדיון בוועדה המיוחדת לפניות הציבור בכנסת כי לרשות שדות התעופה חסרים כ-1,000 עובדים: "ב-2019 היו לי 1,700 עובדי ביטחון והיום יש לי רק 600, למה? כי המדינה הוציאה את העובדים לחל"ת. זה חבר'ה צעירים, סטודנטים, לא היה להם כוח או יכולת לחכות שנתיים שהתעופה תתאושש. הם כבר נמצאים במקומות עבודה אחרים לחלוטין". המחסור בכוח האדם נמצא בכל תתי-הסקטורים של נתב"ג, מאנשי האבטחה והבודקים הביטחוניים, לדיילי הקרקע של חברות התעופה שמבצעות את הצ'ק אין ועד למוכרים ואנשי שירות בחנויות ובתי הקפה שבדיוטי פרי.
המחסור בכוח אדם פוגש ביקוש הולך וגובר לטיסות. באפריל ובמאי עברו כ-3.2 מיליון טסים בנתב"ג, נפח פעילות שמתקרב לזה של 2019 בה טסו כ-3.95 מיליון טסים באפריל ומאי. ברשות שדות התעופה (רש"ת) מעריכים כי בקיץ הקרוב יעברו בנתב"ג כ-4.5 מיליון טסים.