סגור
עו"ד עמית בכר נכנס לאולם בעת ההכרזה על ניצחונו בבחירות בלשכה
עו"ד עמית בכר נכנס לאולם בעת ההכרזה על ניצחונו בבחירות בלשכה (צילום: עמיר קורץ)

עו"ד עמית בכר על ההצעה לפירוק לשכת עורכי הדין: "בממשלה רק חיכו לראות מי ינצח בבחירות, ואז פעלו"

ראש לשכת עורכי הדין, שנבחר לתפקידו ברוב גדול בשבוע שעבר, תוקף את הצעת החוק שאושרה היום בוועדת השרים לחקיקה: "חוק בריוני, אנטי-דמוקרטי ולא מוסרי. הצעת החוק הזו לא תעבור בכנסת, והציבור בישראל לא יקבל אותה"

ראש לשכת עורכי הדין, עו״ד עמית בכר, שנבחר בשבוע שעבר ברוב גדול (73%), למורת רוחם של אנשי הקואליציה, תוקף הערב את הממשלה בעקבות הצעת החוק לפירוק לשכת עורכי הדין, שאושרה מוקדם יותר היום בוועדת השרים לחקיקה.
לדברי בכר, ״מדובר בחוק בריוני, אנטי-דמוקרטי ולא מוסרי. הם רוצים לפרק כל גוף ששומר על החוק ושומר על הדמוקרטיה. בממשלה חיכו לראות מי ינצח בבחירות ללשכה, ואז קיבלו את ההחלטה לפרק את הלשכה".
בכר, שהביס את עו"ד אפי נוה, ראש הלשכה לשעבר, שבקואליציה חפצו בבחירתו והתאכזבו שקיבל רק,19% מהקולות, אמר עוד כי "רק לפני פחות משבוע היו בחירות לראשות הלשכה, שבה ציבור עורכי הדין אמר את דברו באופן ברור וחד-משמעי. כן לשלטון החוק, כן לדמוקרטיה, כן לעצמאות מערכת המשפט, ולא להשתלטות על מערכת המשפט. הבחירות ללשכה היו סוג של משאל עם, ובמשאל הזה הציבור אמר בקול - אל תגעו בלשכה".
בכר הוסיף כי "הצעת החוק הזו לא תעבור בכנסת, והציבור בישראל לא יקבל אותה. הגישה הדורסנית הזו הביאה למחאה, וזו הגישה שתוציא את המחאה לרחובות.
אני מציע לממשלה שיפרקו קודם את ארגוני הפשע בישראל, את ארגוני הטרור שמאיימים על ישראל, שיילחמו ביוקר המחיה ויורידו את האינפלציה ויציגו משילות היכן שצריך, ולא במקום שאסור להם ושהם לא יכולים. אנחנו נילחם בהחלטה בכל דרך חוקית אפשרית עד לביטולה".
מדובר בהצעת חוק של ח"כ חנוך מילביצקי (ליכוד), המשנה את הרכב מועצת עורכי הדין ושוללת את כל תפקידי לשכת עורכי הדין, פרט להסמכת עורכי דין ותחום המשמעת והאתיקה. ההצעה אמורה לעלות לקריאה טרומית בכנסת ביום רביעי, אך המשך החקיקה צפוי להתעכב עד ששר המשפטים יריב לוין יחליט כיצד ליישם את השינוי בבחירת שופטים.