סגור
עמית בכר עורך דין מצביע ב בחירות ל לשכת עורכי ה דין
ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר (צילום: דנה קופל)

ועדת השרים לחקיקה אישרה: החוק לפירוק לשכת עורכי הדין

הצעת החוק של ח"כ חנוך מילביצקי (ליכוד) משנה את הרכב מועצת עורכי הדין ושוללת את כל תפקידי לשכת עורכי הדין פרט להסמכת עורכי דין ותחום המשמעת והאתיקה. ההצעה תעלה לקריאה טרומית ביום רביעי, אך המשך החקיקה יעוכב עד ששר המשפטים יריב לוין יחליט כיצד ליישם את השינוי בבחירת שופטים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) לפירוק לשכת עורכי הדין. ההצעה תעלה להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת כבר ביום רביעי הקרוב, בתמיכת הממשלה, אך המשך החקיקה יעוכב עד ששר המשפטים יריב לוין יחליט כיצד ליישם את המשך השינוי בבחירת שופטים.
הצעת החוק מבקשת לבטל את השתתפות נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים וכן להקים "מועצת עורכי דין" שתעסוק רק בהיבטים מקצועיים ואתיים של חבריה.
על פי ההצעה, מטרתה להסדיר את מקצוע עריכת הדין "מתוך מטרה לקדם עניינם של כלל האזרחים ולא את עניינה של קהילה מקצועית מסוימת". בהצעה צוין כי "מועצת עורכי הדין תורכב משופטים, עורכי דין מהמגזר הפרטי והציבורי, נציגי משרד האוצר ונציג הסגל במוסד להשכלה גבוהה. מתוך מכלול הסמכויות המוחזקות בידי לשכת עורכי הדין, תיוותר המועצה עם 2 בלבד: הסמכת עורכי הדין, ובכלל זה הסדרת ההתמחות ובחינות כניסה למקצוע ותחום המשמעת והאתיקה".
מילביצקי שלח מכתב לשר המשפטים יריב לוין בו אמר כי הוא מסיר הצעתו מאחד מסעיפי ההצעה, לפיו נציגי לשכת עורכי הדין לא יהיו חברים בוועדה לבחירת שופטים. עוד הודיע כי יקבל על עצמו את ההתניות שיעלו נציגי משרד המשפטים לרבות בעניין תחולת החוק המוצע, לפני הקריאה הטרומית.