סגור

השאלות הלא פתורות מהמינוי של מקורב ליברמן

מינוי משרד רואי החשבון שטראוס־לזר למשרד המבקר של רשות שדות התעופה הותיר מספר שאלות פתוחות, שבאוצר ורשות החברות מסרבים להתייחס אליהן. בעקבות פרסום "כלכליסט" הוגשה פנייה למשרדי התחבורה והאוצר מהתנועה לטוהר המידות

מינויו של משרד רואי החשבון שטראוס־לזר למשרד המבקר של רשות שדות התעופה הותיר מספר שאלות פתוחות, שבאוצר ורשות החברות מסרבים להתייחס אליהן. התגובה הראשונה באוצר היתה: "מאחר שהשר מנוע מלטפל בכל עניין הנוגע לחבריו ולמקורביו ובהם רו״ח מיכה לזר, השר האציל את סמכותו למנכ״ל המשרד, לצורך מינוי רו״ח מבקר לרשות שדות התעופה, לפי הצעת היועמ״ש של משרד האוצר ועל דעת משרד המשפטים".
לאחר מכן, כשנשאלו שאלות נוספות, ענו באוצר פעם אחת כי "יש לפנות עם השאלות לרשות שדות התעופה", למרות שבאוצר כבר הודו לפני כן שעסקו בזה, ולמרות שלפי החוק רשות שדות התעופה לא יכולה לעסוק במינוי הזה בעצמה. בפעם השנייה ענו באוצר כי יש לפנות בנושא בכלל למשרד התחבורה.
אחת השאלות שמשרד האוצר סירב לענות להן והפנה אותנו למשרד התחבורה, היא האם שטראוס־לזר הוא אכן משרד בעל "היקף השעות הקטן ביותר" מבין המשרדים המתאימים כפי שנטען, וזאת לאחר שנודע ל"כלכליסט" כי שטראוס־לזר משמש גם כמשרד המבקר של החברות הממשלתיות חוצה ישראל ותש"ן. שטראוס־לזר הוא משרד רואי חשבון בינוני בגודלו, המעסיק 98 רואי חשבון. במשרד התחבורה ענו ש"המשרד היה הראשון ברשימה שהועברה למשרד התחבורה מרשות החברות, שכן הוא בעל היקף השעות הקטן מבין המשרדים המתאימים".
למרות שהאוצר לא הגיב, נודע ל"כלכליסט" שברשות החברות מסבירים את בחירת לזר בכך שרש״ת הוגדרה כמקבילה לחברה ממשלתית גדולה, ומבין המשרדים שמתאימים לחברה בסדר גודל כזה זהו המשרד בעל היקף השעות הנמוך ביותר.
יצויין כי בעקבות פרסום "כלכליסט" הוגשה פנייה למשרדי התחבורה והאוצר מהתנועה לטוהר המידות, לפיה "המינוי מעורר קושי, הן בשל נסיבותיו ובעיקר בשל היעדר אמות מידה רלבנטיות לבחירה".