סגור

משרד התחבורה מאיים לקנוס את טלדור בגלל ביטולי טסטים

לאחר גל ביטולי טסטים בשבועות האחרונים, המדינה נתנה לזכיינית מבחני הנהיגה בדרום 21 יום לעמוד בהתחייבויותיה - אחרת תוזמן לשימוע לקראת הטלת קנסות

משרד התחבורה העניק לחברת טלדור, זכיינית מבחני הנהיגה המעשיים בחלק הדרומי של המדינה, 21 יום לעמוד בהתחייבותיה במכרז, לפני שתוזמן לשימוע לקראת הטלת קנסות. זאת לאחר גל ביטולי טסטים מתמשך בשבועות האחרונים.
בכל יום מקבלים עשרות תלמידי ומורי נהיגה הודעה על ביטול הטסט שנועד להתבצע בשעות הקרובות ושנקבע כ-3 שבועות לפני כן, בנימוק של היעדר בוחן זמין. בחלק מהמקרים מקבלים התלמידים את ההודעה כאשר הם כבר בדרכם לאתר המבחנים. עבור המורים מדובר בפגיעה כלכלית משמעותית, לאחר שהפסידו את התשלום עבור העמדת הרכב לטסט, וכבר לא יספיקו לקבוע שיעורי נהיגה לאותו זמן.
1 צפייה בגלריה
טסט מבחן רישוי מכוניות
טסט מבחן רישוי מכוניות
טסט של משרד התחבורה
(צילום: ערן גרנות)
טלדור היא זכיינית הטסטים מאזור תל ואביב וירושלים ועד לדרום המדינה. לפני שנה היא נרכשה בידי וואן טכנטולוגיות. בחודשים האחרונים היא התמודדה אמנם עם השבתת המבחנים בימי מבצע שומר החומות, אך במשרד התחבורה טוענים כי הדבר אינו מצדיק את רמת השירות הנמוכה שהיא מעניקה כרגע.
"התלמידים מתוסכלים ובאים אלינו בטענות, בזמן שגם אנחנו ניזוקים כלכלית", אומר שלמה יוספברג, יו"ר איגוד מורי הנהיגה. "לא יכול להיות שתלמיד מאילת שיוצא להיבחן בבאר שבע יגלה בדרך שהמבחן שלו בוטל, ושהוא נוסע לחינם".
מטלדור לא נמסרה תגובה.
ממשרד התחבורה נמסר כי "המשרד התריע בפני חברת טלדור על אי עמידה באמנת השירות שנקבעה על ידי רשות הרישוי, בעקבות עלייה חריגה במספר ביטולי הבחינות מצד הזכיין שהתגברה מאוד בימים האחרונים. שרת התחבורה מרב מיכאלי רואה בחומרה רבה את התנהלות החברה והורתה לטפל בה באופן מיידי".