סגור

משרד התחבורה מוזיל את אגרת הרישוי לרכבים חדשים

על פי עדכון של משרד התחבורה, בעלי רכבים פרטיים ועד בעלי רכבי יוקרה יהנו מהנחה שבין 9 עד 12 שקלים בגובה אגרת הרישוי. בעלי רכב חשמלי יזכו להנחה של כ-20 שקל

משרד התחבורה מוזיל את עלויות הרישוי לרכב חדש. אגרת הרישוי היא הסכום שמשלם בעל הרכב למדינה עבור רישוי הרכב - כלומר לא ה"טסט" בפועל אלא גובה האגרה שיש לשלם למדינה. כיום לפי החוק, רכב חדש בבעלות פרטית אינו חייב להגיע אל מכון הטסטים במשך שלוש שנים.
במפתיע, מן העדכון עולה כי למרות הדחק עלויות הרישוי יורדות, אם כי השיעורים יחסית זניחים. יש להדגיש: עלויות הרישוי בישראל (כלומר מחיר הרישוי) נקבעות על פי מספר גורמים, כולל הצמדה למדד המחירים לצרכן, אך בפועל בלא מעט מדינות באירופה נקבע מודל התמחור של האגרות גם לפי התחשבות בגורמים סביבתיים.

1 צפייה בגלריה
פקקים פקק ב יציאה מ גבעתיים תחבורה תשתיות
פקקים פקק ב יציאה מ גבעתיים תחבורה תשתיות
פקק ביציאה מגבעתיים (ארכיון)
(צילום: אוראל כהן)
אולם כאמור, בישראל הפקוקה האגרות דווקא יורדות. מנוסח העדכון עולה כי במקרה של רכב מקבוצה 1 (רכב שמחיר המחירון שלו כחדש הוא עד 101 אלף שקלים) גובה אגרת הרישוי הוזל מ- 1,235 שקל ל-1,226 שקלים. במקרה של רכב מקבוצה 2 (עד 122 אלף שקלים) הוזלה האגרה מ- 1,529 שקלים ל- 1,520 שקלים. בקבוצות הנפוצות - קבוצה 3 (כלומר רכבים שמחירם הוא עד 144 אלף שקלים) הוזלה האגרה מ1,811 ל-1,801 שקלים ובקבוצה 4, הקבוצה של רוב רכבי הכביש שטח הפופולאריים (עד 162 אלף שקלים) הוזלה האגרה מ- 2,130 ל- 2,121 שקלים.
גם בעלי רכבי יוקרה, קבוצה שכוללת את עיקר המזהמים הגדולים ישמחו לדעת שקיבלו הנחה בעלות הרישוי ואפילו ההנחה גדולה יותר - כעת עלות הרישוי לרכב שמחירו הוא מעל 299 אלף שקלים ירדה מ-4,731 שקלים ל-4,719 שקלים. לצד אלה, העדכון של המדינה כולל גם התייחסות לרכב חשמלי - אשר נהנה כיום מתשלום אגרת רישוי מופחת. עד כה שילמו בעלי רכב חשמלי אגרת רישוי בגובה 549 שקלים - כעת יורד גובה האגרה ל-530 שקלים.