סגור

בקשה לייצוגית במיליארד שקל נגד רשת רמי לוי על פרסום מטעה

לטענת המבקשים, הרשת נוהגת להציג בסניפיה מוצרים עם שילוט "מבצע", כאשר בפועל אותם מוצרים נמכרים במחירם הרגיל. עוד טוענים המבקשים כי הרשת ממקמת את המבצעים הפיקטיביים לצד מבצעים אמיתיים ונמנעת במכוון מציון המחיר הקודם של המוצרים

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית המוערכת בכמיליארד שקל נגד רשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה. זאת, בטענה כי הרשת נוהגת להציג בסניפיה מוצרים עם שילוט "מבצע", כאשר בפועל, כך נטען במסגרת הבקשה, "אותם המוצרים נמכרים במחירם הרגיל. לא מדובר במקרה 'פשוט' שבו יכולה לקרות תקלה נקודתית על מוצר בודד או סניף בודד – אלא על תופעה רחבה שנבדקה ותועדה על ידי המבקשים בעשרות סניפים החל מינואר 2022 ועד מועד הגשת בקשה זו", נטען.


עוד טוענים המבקשים, באמצעות עוה"ד אוהד שמילוביץ ותום שנפ ממשרד שנפ שמילוביץ, כי הרשת "לא מסתפקת בהטעיית לקוחותיה על ידי הצגת מוצרים עם שילוט 'מבצע' על אף שאינם במבצע, אלא מגדילה לעשות כאשר היא ממקמת את המבצעים הפיקטיביים לצד מבצעים אמיתיים ונמנעת במכוון מציון המחיר הקודם של המוצרים וזאת, ככל הנראה, על מנת להכמין את היותם מבצעים פיקטיביים".

2 צפייה בגלריה
כנס תשלומים 13.1.20 רמי לוי
כנס תשלומים 13.1.20 רמי לוי
רמי לוי
(צילום: אוראל כהן)

במסגרת הבקשה נטען כי הרשת מציגה בסניפיה את המחירים הרגילים באמצעות תוויות קבועות המודבקות על גבי המדפים. לעומת זאת, את המבצעים בסניפים הרשת מציגה על ידי שילוט אחר, המודפס במיוחד לצורך המבצע, כשהמסגרת של השילוט מדגישה את המילה "מבצע". שילוט זה, נטען, ממוקם בסמוך למוצר המוצג במבצע. "הרשת בחרה באופן מודע ועקבי להציג ללקוחותיה בסניפי הרשת מוצרים רבים הנמכרים עם השלט 'מבצע' – וזאת על אף שהם נמכרו במחירם הרגיל והקבוע... בנוסף הרשת מחקה, במרבית השלטים, את מחירו הקודם של המוצר מהשילוט וזאת כדי שלקוחותיה לא יידעו להבחין בין מוצרים הנמכרים במבצע אמיתי ובין מוצרים במבצעים פיקטיביים", נטען בבקשה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אוהד שמילוביץ
עו"ד אוהד שמילוביץ
עו"ד אוהד שמילוביץ
בטרם הוגשה הבקשה לבית המשפט, פנו המבקשים בפניה מוקדמת לרשת טרם הגשת הייצוגית. ב-15 במרץ השיבה עו"ד רונית סיטון-זלקינד ממשרד מ.פירון, באת כוח הרשת, במכתב תגובה. בתגובה נכתב בין השאר כי "למרשתי לא הייתה כל כוונה להציע למכירה את המוצרים במבצע ולראיה, כפי שעולה מהתמונות המצורפות לפנייתכם, פרט לשלט הפלסטיק המובנה הכולל את המילה 'מבצע', אין כל אינדיקציה לקיומו של מבצע ובפרט לא מוצג מחירו של המוצר לפני המבצע ומחיר המבצע. אין מחלוקת שבשלטים מופיע תיאור המוצר ומחיר אחד בלבד. מקור הדבר, למרבה הצער, בטעות לוגיסטית נקודתית במסגרתה עשו התמחירנים/יות בסניפים שונים שימוש בשילוט 'מבצע' מובנה מטעה שחולק לסניפים למטרות אחרות כמובן, אשר נמשכה מספר שבועות. מיותר לציין כי נכון למועד כתיבת שורות אלו, השילוט הוסר לפי הצורך והעניין ולא מוצבים שלטים הנושאים את המילה 'מבצע' על מוצרים שאינם במבצע בפועל".
עוד כתבה באת כוח הרשת בתגובה כי "כידוע לכל צרכן סביר – על שלט מבצע תמיד וככלל יופיע המחיר הרגיל הקודם, כך שצרכן הרוכש מוצר במבצע יוכל לדעת כמה כסף 'חסך'. אלא שבשילוט שהופיע בסניפי מרשתי – הופיע בבירור מחיר אחד, הוא המחיר בו חויבו הצרכנים שבחרו לרכוש את המוצרים בפועל ומלכתחילה לא היתה הטעיה בדבר חיסכון כלשהו".