סגור

אחרי ברק רוזן ואסי טוכמאייר: רמי לוי הפך לבעל עניין בנורסטאר

בעלי רשת המזון לוטש עיניים לחברת האם של גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן. לוי רכש עוד 4,300 מניות של נורסטאר והגיע לאחזקה של 5% בחברה

אחרי ישראל קנדה של ברק רוזן ואסי טוכמאייר, כעת גם רמי לוי לוטש עיניים לנורסטאר, חברת האם של גזית גלוב בשליטת חיים כצמן. כך מדווחת הערב החברה לבורסה.
רמי לוי רכש עוד 4,300 מניות של נורסטאר והגיע להחזקה של 1.748 מיליון מניות - אחזקה של 5% בחברה שהופכת אותו לבעל עניין.
1 צפייה בגלריה
רמי לוי על רקע מלון לוסקי רחוב הירקון תל אביב שנרכש על ידיו
רמי לוי על רקע מלון לוסקי רחוב הירקון תל אביב שנרכש על ידיו
רמי לוי על רקע מלון לוסקי שנרכש על ידיו. מרחיב פעילות בתחום הנדל"ן
(צילום: עמית שעל, דנה קופל)
כזכור, רוזן וטוכמאייר רכשו בחודש ינואר בשוק 11% מנורסטאר, לאחר שזיהו הזדמנות קנייה טובה וכחלק מהאסטרטגיה שלהם להשקיע בחברות נדל"ן, כפי שעשו גם באלרוב. חיים כצמן שחשש מהשתלטות עוינת מיהר להיפגש איתם לפגישה לילית בסיומה חתם עמם על הסכם למכירת עוד 10% ממניותיו, והגיע עמם להסכמות במטרה למנוע המשך השתלטות שלהם על החברה. כיום מחזיקה ישראל קנדה 21.67% מנורסטאר.
רוזן וטוכמאייר לא ממש הסתירו את השאיפות שלהם לגבי גזית גלוב, כאשר הם הצהירו כי כל האופציות פתוחות. כצמן מצידו יצא לאחרונה למעין מאבק בלימה במטרה לבצר את שליטתו בחברה - כאשר חתם על הסכם שיתוף פעולה עם בעל מניות נוסף בחברה, איציק סלע. כצמן המחזיק בכ-28% מנורסטאר יקבל במסגרת ההסכם את זכות ההצבעה של סלע המחזיק ב-5% וזכות ראשונה לרכוש ממנו ניירות ערך של נורסטאר.
השבוע בכנס שוק ההון של "כלכליסט" הצהיר ברק רוזן כי הם לא יבצעו השתלטות עוינת על נורסטאר וגזית גלוב וכינה את המהלך "השתלטות חברית".
לוי כבר היה מושקע בנורסטאר אולם היות ואחזקתו היתה נמוכה מ-5% הוא לא היה בעל עניין בחברה והשקעתו נותרה "מתחת לרדאר". הערב השקעתו בחברה נחשפה עם המהלך במסגרתו רכש בכ-210 אלף שקל כמות קטנה של מניות כדי להפוך לבעל עניין. שווי אחזקתו הכוללת בנורסטאר עומדת כעת על כ-89 מיליון שקל.
לוי, איש עסקים מיומן בעל חוש ריח מפותח במיוחד מריח, כך נראה, מאבק שליטה יצרי וחריף שמתקרב בין כצמן לרוזן וטוכמאייר, כזה שיוביל מן הסתם באופן טבעי לעליית ערך המנייה, בדומה למאבקי שליטה אחרים בשוק. יציאתו מהצללים כמשקיע בנורסטאר מהווה למעשה מעין הצהרת כוונות לקראת המשך המהלכים סביב החברה.