סגור

לראשונה זה שלושה חודשים - פחות מ-1,000 מאומתים ביום חול

983 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה, ושיעור החיוביים עמד על 1.2%. ברחבי הארץ מאושפזים 311 חולים במצב קשה, כ-78.5% מהם לא התחסנו כלל. בסך הכול ישנם כ-14,500 חולים פעילים בישראל, ורק שלושה יישובים קטנים אדומים

לראשונה מאז 18 ביולי – פחות מ-1,000 מאומתים ביום חול: 983 ישראלים קיבלו אתמול (יום חמישי) הודעה כי הם חיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-83,500 בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 1.2%.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 448 חולי קורונה, 311 מהם במצב קשה. כ-78.5% מהחולים הקשים לא התחסנו בכלל. 155 מהחולים הקשים, כלומר כמעט מחציתם, מחוברים למכונות הנשמה.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,037 חולי קורונה, לאחר שאתמול נפטר חולה אחד והיום חולה נוסף. נתוני הנפטרים לגבי הימים האחרונים עלולים להשתנות, כיוון שמשרד הבריאות מעדכן באיחור על פטירות חולי קורונה. אתמול נפטר אדם לא מחוסן והיום אדם שהחיסון שלו לא היה בתוקף.
מספר היישובים האדומים הצטמצם בחצי ונכון להבוקר יש שלושה יישובים אדומים – שניים מהם יישובים בדואיים קטנים בנגב, ואחד יישוב קהילתי מזרחית לירושלים. מדובר בשבט אבו קורניאת, כפר אדומים ואבו תלול.
בישראל כ-14,500 חולים פעילים, מרביתם במצב קל מאוד. בירושלים 1,764 תושבים מוגדרים כחולים פעילים, בתל אביב יפו 444, בבאר שבע 382, בפתח תקווה 297, בבני ברק 275, ברחובות 259, בנתניה 215, ברהט 212, במודיעין עילית 208 ובחיפה 207. כל הערים האלה ירוקות, פרט למודיעין עילית שצבעה צהוב בתוכנית הרמזור.

1 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא
(טל שחר)
מבין החולים הפעילים 8,427 הם תלמידים. נכון להבוקר 48,796 תלמידים נמצאים בבידוד, לאחר שבאו במגע עם חולה קורונה מאומת או מסיבה אחרת המחייבת בידוד. כלומר, נכון להבוקר יש כ-57 אלף תלמידים חולים או בבידוד, לעומת יותר מ-150 אלף לפני כחודש.

בנט הנחה: מעקב הדוק אחר הזן החדש

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים שלשום התייעצות בעניין תת-זן הדלתא החדש (AY4.2), שכבר התגלה לפחות מקרה אחד שלו בישראל אצל אצל ילד בן 11, אך בישיבה התברר כי ככל הנראה ישנם מקרים בודדים נוספים.
אתמול, במסגרת בדיקת ריצופים חוזרת, נמסר כי - כפי שפורסם ב-ynet - התגלו חמישה מקרים נוספים "ותיקים" של הווריאנט. לפי ההודעה, "וריאנט זה סווג עד עתה כווריאנט הדלתא, ורק לאחרונה סווג כווריאנט נפרד. בעקבות הגילוי שבן 11 נדבק בו, בדקו במעבדת ריצופי הבדיקות של משרד הבריאות כמה חודשים אחורה את כלל הריצופים שסווגו עד כה כזן הדלתא. כתוצאה מהבדיקה החוזרת, התגלו חמישה מקרים 'ותיקים' נוספים, שעומדים בקריטריונים של הסיווג החדש".
בדיון הציגו גורמי המקצוע בפני ראש הממשלה את המידע שיש בשלב זה בעניין הווריאנט החדש, "שמסוגו התגלו עד כה מקרים בודדים בישראל, בעקבות ריצוף גנטי שמבצע משרד הבריאות על דגימות מאומתים מהשבועות האחרונים", נמסר בהודעה.
בנט הדגיש כי יש לעקוב באופן הדוק אחרי ההתפתחויות ולהתמקד בכל מקרה של מאומת הנושא את הזן החדש - כולל חקירה אפידמיולוגית מוגברת ויצירת קשר עם מדינות שבהן הווריאנט קיים לבירור ושיתוף מידע.
עוד הנחה בנט על עדכון מתווה התיירות שיוצג לו היום בהתאם למידע הקיים בעניין הזן החדש ועל הגדלת יכולת הריצוף הגנטי באופן משמעותי על מנת להגדיל את יכולות איסוף המידע. בדיון, משרד הבריאות אמור להציג המלצות כיצד להתמודד עם הווריאנט החדש ולמנוע כניסה רחבה שלו לארץ.