סגור
צעדת מחאה ברחבי ירושלים נגד המהפכה המשפטית
מחאה בירושלים (צילום: נדב אבס)

בצלאל תשבית את הלימודים ביום ראשון: "חוק עילת הסבירות - סכנה ממשית לדמוקרטיה"

זהו המוסד האקדמי הראשון ששובת מאז תחילת המחאה; מכון ויצמן וסנאט האוניברסיטה העברית קראו אמנם להשבתה מלאה, אולם הפעילות לא הושבתה בפועל והנשיאים הסתפקו בשביתה אישית

האקדמיה לאמנות בצלאל הודיעה על השבתה מלאה של הפעילות האקדמית ביום ראשון ברקע התקדמות ההפיכה המשטרית. זהו המוסד האקדמי הראשון ששובת מאז תחילת המחאה. מכון ויצמן וסנאט האוניברסיטה העברית קראו אמנם להשבתה מלאה, אולם הפעילות לא הושבתה בפועל והנשיאים הסתפקו בשביתה אישית.
בהודעת בצלאל, שבה לומדים 2,500 סטודנטים, נאמר: "עצירת הפעילות האקדמית תאפשר לכל המעוניינים.ות מכלל קהילת בצלאל לפעול כאזרחים.ות מעורבות ולהשתתף בפעילויות השונות על פי צו מצפונן.ם.
"ההנהלה האקדמית בבצלאל וראשי המחלקות מביעות את התנגדותן לכוונה להעביר את החוק לביטול עילת הסבירות ביחס להחלטות הממשלה ושריה. בהחלטה הזו יש סכנה ממשית לקיומה של דמוקרטיה ליברלית בישראל, לחירויות הפרט ולחוסנה של החברה בישראל".
חלק מההודעה מנוסח בלשון נקבה במחאה על הוראת נציבות שירות המדינה להשתמש רק בלשון זכר. עוד נכתב: "אנחנו סבורות שאישור החוק עלול לפגוע עמוקות בקיומם של אקדמיה חופשית, תרבות ואמנות, חברה פלורליסטית ושוויון ההזדמנויות בהשכלה הגבוהה".