סגור
שקמה שוורצמן ברסלר פיזיקאית חוקרת ב מכון ויצמן ב רחובות מ מובילי ה מחאה נגד חוקי ה רפורמה ה משפטית
שקמה ברסלר, פרופסורית במכון ויצמן וממובילי המחאה (צילום: אלכס קולומויסקי)

המועצה המדעית של מכון ויצמן: להשבית את מוסדות ההשכלה הגבוהה אם חוק עילת הסבירות יאושר בקריאה ראשונה

המועצה המדעית של מכון ויצמן קוראת לראשונה להשבתה כוללת ומתמשכת של מוסדות ההשכלה הגבוהה כולל הוראה ומחקר, אם החוק לביטול עילת הסבירות יאושר הערב בקריאה ראשונה: "נגמר הזמן למילים. בריחת המוחות החלה"

המועצה המדעית של מכון ויצמן, הגוף שבו חברים כל הפרופסורים במכון, קוראת להשבתה כללית של מוסדות ההשכלה הגבוהה, כולל הוראה ומחקר, אם החוק לביטול עילת הסבירות יאושר היום בקריאה ראשונה. מדובר במוסד אקדמי ראשון שממנו יוצאת קריאה להחרפה כזו של המאבק, והוא כנראה גם אחד החשובים ביותר מבחינה כלכלית. פרופ' שקמה ברסלר, ממובילי המחאה היא פרופ' במכון ויצמן. אתמול והיום הודיעו כמה מוסדות אקדמיים, בהם אוניברסיטת חיפה, כי סטודנטים שייעדרו ממבחנים בגלל השתתפות במחאה מחר יזכו למועד נוסף.
בהודעה המועצה נאמר כי "אנו, רוב חברי המועצה המדעית של מכון ויצמן, מבינים שנגמר הזמן למילים והגיע הזמן למעשים. במידה שתעבור הצעת החוק לביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה בכנסת היום, אנו קוראים לסגל המדעי של מכון ויצמן למדע, האוניברסיטאות והמכללות לשבות מחר, כדי להצטרף למחאה הארצית נגד החקיקה".
עוד מדגישה המועצה כי "קיימת אפשרות להמשך הפרעות בהוראה ומחקר, עד שיוסר האיום של חקיקה זו מסדר היום. אנו גם מעודדים את ראשי מוסדות ההשכלה הגבוהה להצהיר על השבתה כללית של המוסדות במקרה כזה, ומחזקים את ידם להגיע להחלטה שכזו".
האזהרה נכללת במכתב ששלחו יו"ר המועצה המדעית של מכון ויצמן למדע, פרופ' מאיה שולדינר, וסגנה, פרופ' ניר דוידזון, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החינוך, יואב קיש, שר המשפטים, יריב לוין, ובכירים נוספים. הם כותבים כי "זו הזדמנות גם לשתף אתכם שמעל 50% מהמדענים שרצינו לקלוט השנה סירבו להצעתנו והודיעו שהם נשארים בארה"ב להמשך המחקר שלהם. זהו אחוז שלא ראינו שכמותו בעבר. בריחת המוחות החלה ואת המחיר נשלם כולנו. אנא - עשו את הדבר הנכון".