סגור
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ישיבת סיעה 23.10.23
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (צילום: שלו שלום)

סמוטריץ' התקפל: תקציב 2023 יעבור בלי 250 מיליון השקלים הנוספים להתנחלויות

לאחר שעיכב את אישור התקציב, שר האוצר לא הצליח להכניס לבסיס התקציב את הכספים הקואליציוניים להתנחלויות והתקפל. הכסף יועבר רק לאחר אישור התקציב במליאת הכנסת

לאחר שעיכב את אישור תקציב 2023, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התקפל לאחר שלא הצליח להכניס לבסיס התקציב עוד 250 מיליון שקל להתנחלויות. הכסף להתנחלויות יועבר רק לאחר אישור התקציב במליאת הכנסת.
סמוטריץ' פעל בימים האחרונים להכניס את הכספים הקואליציוניים להתנחלויות לבסיס התקציב. צעד זה למעשה "מלבין" כספים פוליטיים ככספים רגילים. אם סמוטריץ' היה מצליח בכך, הוא היה מקבע את הזרמת הכספים להתנחלויות לשנים הבאות, בלי קשר לאיזו ממשלה תכהן בישראל. יתרה מכך, הכנסת הכספים לתקציב 2023 היתה גורמת לעדכונם האוטומטי בשנים הבאות.
בדיון על התקציב שהתקיים היום (ב') בוועדת הכספים מתח יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, ביקורת על כך שהכספים הקואליציוניים למרכיבי ביטחון בשטחים לא הועברו ככספים רגילים: "תכתיבי ביטחון מוכתבים על ידי פקידות. אף אחד לא עושה לנו טובה. הדם שלנו לא פחות אדום מתשבי מטולה וזרעית. אנו צריכים לקבל את מרכיבי הביטחון בדין ולא בחסד. יושבת פה חבורה מנותקת".
דבריו של דגן עוררו סערה. ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) השיב לו: "אל תגיד לנו מנותקים". יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), קרא לדגן לחזור בו: "אתה לא יכול להגיד לח"כים מנותקים". דגן השיב: "אני לא חושב שהח"כים מנותקים. כרגע בתקציב אין את רוב התקציב של ביטחון יו"ש". ח"כ גלעד קריב (העבודה) מחה: "איך אתם לא מתביישים, עשיתם מזה כסף פוליטי. למה הכסף לא עובר דרך משרד הביטחון?".