סגור

בלעדי
קרן טרנר-אייל מועמדת ליו"ר רשות המטרו

טרנר-אייל שימשה מנכ"לית משרד האוצר ומשרד התחבורה. לכלכליסט נודע כי שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן קרובים להסכמות על מינויה ליו"ר הרשות החדשה

קרן טרנר-אייל, מנכ"לית משרד האוצר ומשרד התחבורה לשעבר, מועמדת לתפקיד יו"ר רשות המטרו. לכלכליסט נודע כי שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן קרובים להסכמות על מינויה של טרנר ליו"ר הרשות החדשה.
העובדה שטרנר-אייל היא בעלת רקע וניסיון הן במשרד התחבורה והן במשרד האוצר בדרג הפקידותי הבכיר ביותר היתה שיקול מרכזי בבחירה בה.
2 צפייה בגלריה
קרן טרנר אייל מנכ"לית משרד האוצר
קרן טרנר אייל מנכ"לית משרד האוצר
קרן טרנר-אייל
(צילום: דנה קופל)
הקמת הרשות כלולה בחוק ההסדרים הנוכחי, שם נקבע כי היא תהיה סמכות־על יחידה שתמנע עיכובים ובירוקרטיה בהקמת המטרו בגוש דן. כך, למשל, רשויות מקומיות שיבקשו להוציא צווי מניעה לעבודות בשטחן או לחוקק חוקי עזר שיגבילו את הפרויקט המוגדר כ"תשתית לאומית", יידרשו לקבל לכך את אישור הרשות. הקמת הרשות החדשה היא למעשה אחד הסעיפים היחידים שנותרו בחוק ההסדרים מתוך חוק המטרו המקורי, שרוב סעיפיו הועברו לאישור בחקיקה רגילה.
2 צפייה בגלריה
קו מטרו M2 פתח תקוה תל אביב נתע
קו מטרו M2 פתח תקוה תל אביב נתע
המטרו
(צילום: נתע)
טרנר-אייל כיהנה זמן קצר בלבד כמנכ"לית משרד האוצר תחת השר ישראל כץ, מיוני 2020 עד אוקטובר באותה שנה. קודם לכן כיהנה כמנכ"לית משרד התחבורה במשך חמש שנים, גם כן תחת כץ כשר ונחשבה לבת טיפוחיו.
את תפקידה באוצר עזבה על רקע קרע חריף בין כץ לפקידות הבכירה במשרד האוצר, תוך שהיא מעלה האשמות חמורות נגד השר והתנהלותו, בין היתר בנוגע למידור הדרג המקצועי על ידי הדרג הפוליטי.