סגור
אמצעי לחימה שאיתרו כוחות צה"לבחאן יונס
אמצעי לחימה שאיתרו כוחות צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)

שיגורים לצפון; צה"ל פתח במבצע בשכונת אל-עמל בחאן יונס

פעילות צה"ל בשכונת אל-עמל - בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות מחבלים; מטוסי חיל האוויר תקפו מבנה חיזבאללה; מוקדם יותר: שני בני אדם נהרגו בתקיפת כטב"ם ישראלי על רכב באזור הבקאע שבעומק לבנון; ראש אונר"א: ישראל הודיעה שלא תאשר כניסה של שיירות סיוע לצפון הרצועה

23:45 - האזעקה בגליל המערבי: שני שיגורים נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. בהמשך לאזעקה שהופעלה במושב נטועה שבגליל המערבי, זוהו שני שיגורים שנפלו בשטחים פתוחים. לא ידוע על נפגעים. (יאיר קראוס)
23:13 - אזעקות בגליל המערבי. אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו במושב נטועה שבגבול לבנון. (ynet)
22:50 - דיווח בלבנון: צה"ל תוקף בארטילריה בדרום המדינה; חיזבאללה לקח אחריות על עוד ירי. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי צה"ל תקף באמצעות ארטילריה בעיירה עדיסה שבדרום המדינה. במקביל, חיזבאללה לקח אחריות על ירי לשטח ישראל, שלטענת ארגון הטרור בוצע לעבר "מבנה ששהו בו חיילים באזור מטולה". (ליאור בן ארי)
21:25 - צה"ל: מטוסי קרב תקפו תשתיות חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי חיזבאללה במרחב בלידא שבדרום לבנון. כך עדכן דובר צה"ל, שהוסיף כי במרחב מיס אל-ג'בל מטוסי קרב תקפו עמדת תצפית של ארגון הטרור. במקביל, הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח כי שני בתים בעיירות מיס אל-ג'בל ובלידא בדרום לבנון נפגעו בתקיפות וכי לא היו נפגעים. (יואב זיתון וליאור בן ארי)
18:54 - צה"ל: פועלים בשכונת אל-עמל בחאן יונס - עקב מידע מודיעיני על הימצאות מחבלים. דובר צה"ל הודיע כי בעקבות מידע מודיעיני מדויק שנמצא בידי הצבא, שלפיו במרחב שכונת אל-עמל שבחאן יונס ישנם מחבלים המשתמשים בתשתיות אזרחיות למטרות טרור, צה"ל ושב"כ החלו לפעול במרחב. "צה"ל ימשיך לפעול למאבק בטרור, וקורא למחבלי חמאס להפסיק להשתמש בבתי חולים ובמתקנים אזרחיים נוספים כמגן לפעילות הטרור שלהם ובכך לפגוע באזרחים חפים מפשע", נמסר. (יואב זיתון)
18:10 - צה"ל: הותקפו תשתיות של חיזבאללה בלבנון; טילי נ"ט שוגרו לרכס רמים. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתא א-שעב שבדרום לבנון, ותשתית צבאית נוספת של הארגון במרחב אל-עדיסא, לאחר שלוחמים מגדוד 869 זיהו מחבלים פועלים בה. כך הודיע דובר צה"ל, שהוסיף כי במהלך היום זוהו שלושה שיגורי נ"ט למרחב שתולה ורכס רמים. בתגובה, כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי לצד מספר מרחבים נוספים בלבנון שהותקפו להסרת איום. (יואב זיתון)
17:45 - ראש אונר"א: ישראל הודיעה שלא תאשר כניסה של שיירות סיוע לצפון הרצועה. פיליפ לזריני, ראש אונר"א (סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים), טען שישראל הודיעה לאו"ם כי לא תאשר יותר את כניסתן של שיירות עם מזון לצפון רצועת עזה. לדבריו, "זה מקומם, ישראל מונעת סיוע מציל חיים מאנשים הסובלים מרעב מעשה ידי אדם". (רויטרס)
9 צפייה בגלריה
ראש אונר"א פיליפ לזריני
ראש אונר"א פיליפ לזריני
ראש אונר"א פיליפ לזריני
(SAID KHATIB / AFP)
17:30 - חיזבאללה הודיע על הרוג משורותיו - לראשונה זה כשבועיים. לראשונה מאז 12 במרץ חיזבאללה הודיע על מחבל משורותיו שנהרג, חוסין עלי ארסלאן מהעיירה א-טיבה שבדרום המדינה. לפי הודעת ארגון הטרור, הוא מת "כשהיד בדרך לירושלים". מדובר בהרוג ה-245 שעליו מודיע באופן רשמי חיזבאללה מאז פרוץ המלחמה. (ליאור בן ארי)
15:45 - פעיל חמאס בכיר נעצר באזור רמאללה. המשטרה התירה לפרסום כי בפעילות משותפת של יחידת הגדעונים 33, שב"כ וצה"ל, נעצר לאור יום מבוקש בגין מעורבותו בפעילות טרור בכפר אל בירה שבאזור רמאללה. הלוחמים עצרו בסוף השבוע את המבוקש, שנחשב לפעיל חמאס בכיר שריצה מספר שנות מאסר בכלא הישראלי על פעולות טרור שונות.
העצור הועבר להמשך טיפול כוחות הבטחון.
14:40 - דיווח: 2 אזרחים סורים נהרגו בתקיפת הרכב בעומק לבנון. הערוץ הסעודי "אל-חדת" דיווח כי שני בני אדם נהרגו בתקיפת הכטב"ם הישראלי על רכב באזור הבקאע שבעומק לבנון. עוד דווח ב"אל-חדת" כי שני ההרוגים הם בעלי אזרחות סורית. (ליאור בן ארי)
12:21 - צה"ל פתח במבצע במערב חאן יונס: 40 מטרות הושמדו מהאוויר, לוחמים מכתרים את אזור ביה"ח נאסר. צה"ל ושב"כ הודיעו כי פתחו הלילה במבצע בהובלת אוגדה 98, בשכונת אל-עמל שבמערב חאן יונס - להמשך פירוק תשתיות הטרור וחיסול המחבלים. המבצע, כך נמסר, החל במטס תקיפה במסגרתו מטוסי קרב של חיל האוויר השמידו כ-40 מטרות טרור. בין המטרות שהותקפו מבנים צבאיים, מנהרות תת-קרקעיות ותשתיות טרור נוספות. בתיאום משולב לוחמי חטיבת הקומנדו, גבעתי וחטיבה 7 מכתרים את המרחב כעת וממשיכים לחסל מחבלים בהיתקלויות בטווח קצר. (יואב זיתון)
9 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל בחאן יונס חרבות ברזל מלחמה בעזה 24.3.24
פעילות כוחות צה"ל בחאן יונס חרבות ברזל מלחמה בעזה 24.3.24
פעילות כוחות צה"ל בחאן יונס
(צילום: דובר צה"ל)

11:57 - הושמד מחסן נשק עם תשתית תת-קרקעית, טילים ופצצות אותרו בשקי אונר"א בבית. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 ולוחמי ההכשרות של חטיבת כפיר ממשיכים ברצף מבצעים חטיבתיים בצפון חאן יונס במרחב "אל קרארה". מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות איתרו מספר תשתיות טרור ואמצעי לחימה של חמאס, חיסלו מחבלים מטווח קרוב באמצעות ירי טנקים ונטרלו את האיום צמוד לגדר. מסוק קרב תקף והשמיד בהכוונה מודיעינית מחסן אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית תחתיו. לוחמי השריון איתרו מטעני הצמדה, רימונים, טילי RPG ופצצות מרגמה בבית מגורים מוסתרים בתוך שקים של אונר״א. המבצע החטיבתי החל במטס תקיפה של חיל האוויר. כלי טיס תקפו מספר מטרות וחיסלו מחבלים ששהו בדירות מסתור ובסמוך לכוחות. (יואב זיתון)

9 צפייה בגלריה
אמצעי לחימה שאיתרו כוחות צה"לבחאן יונס
אמצעי לחימה שאיתרו כוחות צה"לבחאן יונס
(צילום: דובר צה"ל)
11:51 - דיווח: כוחות צה"ל מכתרים בתי חולים בחאן יונס. ב"אל-ג'זירה" דווח כי כוחות צה"ל מכתרים את בתי החולים אל-אמל ונאסר בחאן יונס, ברקע תקיפות אוויריות מסיביות וירי כבד במקום. משרד הבריאות של חמאס עדכן כי 84 נהרגו ו-106 נפצעו במהלך היממה האחרונה, ומניין ההרוגים הפלסטינים מתחילת המלחמה עלה ל-32,226. (עינב חלבי)
10:28 - גלנט על טיוטת חוק הגיוס: לא אגיש את ההצעה שנתניהו יזם, ולא אתמוך בה. שר הביטחון יואב גלנט, שיוצא היום לביקור בארה"ב, אמר כי הוא לא יתמוך בטיוטת חוק הגיוס שהממשלה מתכננת לקדם השבוע: "ביום שלישי הקרוב תובא לממשלה הצעת החלטה בנושא הגיוס על ידי ראש הממשלה וביוזמתו. עמדתי לא השתנתה, לא אהיה שותף לכל הצעה שאינה מוסכמת על כל חלקי הקואליציה - ומערכת הביטחון בראשותי, לא תגיש אותה לחקיקה. לפיכך, איני עומד מאחורי ההצעה המתגבשת ולא אתמוך בה".
הוא הוסיף: "בשבועות האחרונים קיימנו מספר ישיבות, חלקן בראשותי, בניסיון להגיע להסכמות בנושא מתווה הגיוס - שחיוני לקיומו ולהצלחתו של צה״ל - צבא העם. בפגישות שהתקיימו, הצדדים סירבו להתגמש לצערי, והתבצרו בעמדותיהם הפוליטיות". עם זאת, הוא השאיר פתח לשינויים: "עדיין יש זמן לשבת יחד ולגבש הצעה משותפת. אני שב וקורא לראש הממשלה ולשר בני גנץ לנצל את הזמן הנותר ולגבש הסכמה רחבה בעניין חוק הגיוס, לטובת צה"ל ולטובת מדינת ישראל". (יואב זיתון, מורן אזולאי)

9 צפייה בגלריה
הפגנה חרדים ב כביש 4 נגד גיוס לצה"ל 3.3.24
הפגנה חרדים ב כביש 4 נגד גיוס לצה"ל 3.3.24
הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל
(צילום: יובל חן)

10:14 - ממתינים לתשובת חמאס: התנאים שישראל הסכימה להם בשיחות בקטאר - וסוגיית צפון הרצועה. גורמים ישראלים בכירים מבהירים כי אין משבר בשיחות בקטאר, וכעת ממתינים לתשובת חמאס שטרם הגיעה. משבר, הם אומרים, יקרה אם חמאס יגיד שהוא לא מוכן להצעת הפשרה של האמריקנים ו"יעלה על עצים גבוהים", אך זה לא המצב. תשובת חמאס צפויה לקחת עד שלושה ימים, ולכן המשלחת החליטה לחזור לארץ. אם תהיה תשובה חיובית, היא תשוב לקטאר.
בדוחא נשאר צוות בכיר שמורכב מאנשי שב"כ ואמ"ן. ישראל התפשרה על המספרים שהציבו האמריקנים, הגבוהים ממה שהוסכם בהסכם פריז. באשר לצפון עזה, באל-ג'זירה דווח כי בשיחות בדוחא ישראל דיברה על חזרה הדרגתית של תושבים. ישראל התגמשה ומוכנה לעשות הרבה כדי להשיב את החטופים, אך גם לזה יש גבולות בנוגע לפרמטרים שונים, ולכן ישראל ממתינה לתשובת חמאס כדי לדעת אם יש הצעה שאפשר לעבוד עליה. אם חמאס ייתן תשובות שלא עולות בקנה אחד עם המציאות, המו"מ עלול להיתקע. (איתמר אייכנר)

9 צפייה בגלריה
ראש השב"כ רונן בר וראש המוסד דדי ברנע
ראש השב"כ רונן בר וראש המוסד דדי ברנע
מימין: ראש השב"כ רונן בר וראש המוסד דדי ברנע
(צילום: יאיר שגיא רועי אברהם לעמ)

9:53 - ההתרעות על חדירת כטב"ם לגולן - שווא. ההתרעות שהופעלו בדרום רמת הגולן היו התרעות שווא. (יואב זיתון, יאיר קראוס)
9:38 - אחרי המטח הלילי לגולן: התרעות על חדירת כטב"ם בדרום הרמה. התרעות על חשש לחדירת כטב"ם הופעלו בשורת יישובים בדרום רמת הגולן, בהם בני יהודה, גבעת יואב, נטור, נוב, רמת מגשימים, מבוא חמה, אלי עד, מיצר, כפר חרוב, אבני איתן, אפיק, חספין, גשור ונאות גולן.
9:37 - הפשיטה על שיפא: נעצרו כ-480 איש שזוהו כמחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי. כוחות צה"ל עצרו בבית בבית החולים שיפא בעזה כ-480 איש שזוהו כמחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי. כך הודיע דובר צה"ל. כמו כן, הכוחות איתרו אמצעי לחימה ותשתיות טרור במרחב בית החולים.
ביממה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-65 מטרות כסיוע לכוחות המתמרנים, בהן מנהרה התקפית, מבנים צבאיים שבתוכם מחבלים חמושים ותשתיות צבאיות נוספות.
בבית חאנון כלי טיס תקף מבנה צבאי שהיווה איום על הכוחות הפועלים בשטח. במרכז הרצועה צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסל כמה מחבלים לאורך היממה האחרונה. הכוחות זיהו שני מחבלים בגזרתם וחיסלו אותם באמצעות ירי צלפים.
לוחמי החטיבה איתרו ופשטו על מעבדה לייצור רחפנים של ארגוני הטרור. הכוחות נתקלו במחבלים מחוץ למבנה וחיסלו אותם. בדרום הרצועה לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 חיסלו מספר מחבלים בירי צלפים. בהכוונת לוחמי החטיבה, כוחות ההנדסה של צוות הקרב איתרו והשמידו בור שיגור וכלי טיס נוסף תקף תשתית טרור. (יואב זיתון)
9 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל ושב"כ בבית החולים שיפא בעזה חרבות ברזל 23.3.24
פעילות צה"ל ושב"כ בבית החולים שיפא בעזה חרבות ברזל 23.3.24
פעילות צה"ל בעזה
(צילום: דובר צה"ל)

8:48 - 70 חוסלו מהאוויר ביו"ש מ-7/10, המחבל ליד רמאללה צלף ברובה אמריקני: תמונת מצב. עם הצפת השטח באלפי מטענים באיכות טובה יחסית ובמשקלים גדולים, בנשק תקני שמשמש את המחבלים ולצד דחיפה של חמאס לבצע פיגועים ברמדאן, באוגדת איו"ש מזהים מגמה שלילית להמשך השנה. מ-7/10 הם חיסלו כ-400 מחבלים, 70 מהם מהאוויר. וגם: גילויים חדשים מתחקיר הפיגוע ליד רמאללה. (יואב זיתון)
8:42 - לפיד על טיוטת ההחלטה הנוגעת לגיוס החרדים לצה"ל: "אפליה בין דם לדם". ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לפרסום ynet על טיוטת חוק הפטור מגיוס שתובא לאישור הממשלה, ותקף: "חוק ההשתמטות שיובא השבוע הוא פרצופה של הממשלה האיומה בתולדות המדינה - שקר, התחמקות מאחריות, אפליה בין דם לדם".


לפיד הוסיף: "אין בושה. אחרי חצי שנה של מלחמה כואבת, חסרים בצה"ל חיילים, המילואימניקים קורסים, כל יום יש הרוגים ופצועים, והממשלה מקמבנת פטור מגיוס לעשרות אלפי צעירים. זו חרפה, וכל מי שממשיך לשבת בממשלה הזו - שותף לחרפה הזו". (מורן אזולאי)

9 צפייה בגלריה
ראש האופוזיציה יאיר לפיד 6.12.23
ראש האופוזיציה יאיר לפיד 6.12.23
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד
(צילום: שלו שלום)
8:11 - ידון עם ארה"ב בסיוע הצבאי והמדיני, ובמצב תושבי עזה: מסע ראשון של גלנט במלחמה. בביקור המדיני הראשון בוושינגטון מהקמת הממשלה, שר הביטחון יציג בפני בכירי הממשל האמריקני את בקשת ישראל לרכישת טייסות קרב נוספות מכספי הסיוע, וכן ידגיש כי לפי מחקר שבוצע באמ"ן אין רעב בעזה, והסיוע ההומניטרי יוגדל. גלנט הוזמן למעשה על ידי הבית הלבן, הרואה בו בן ברית רציונלי בממשלת ישראל. (איתמר אייכנר)

9 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמי הימ"מ
שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמי הימ"מ
שר הביטחון יואב גלנט
(צילום: שירה קינן, משרד הביטחון)

7:30 - חיזבאללה: ירינו הלילה 60 רקטות לעבר בסיסים בגולן, בתגובה על התקיפות בבעלבכ. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, טענה כי הלילה נורו עשרות רקטות לעבר הבסיסים "קלע" ו"יואב" ברמת הגולן. בהמשך, טען חיזבאללה כי ירה 60 רקטות לעבר הבסיסים. לדברי ארגון הטרור, הירי בוצע בתגובה על התקיפות בבעלבכ מוקדם יותר הלילה.
זמן קצר לאחר מכן פורסם ב"אל-מיאדין" כי ההגנה האווירית הסורית "התמודדה עם תקיפה ישראלית באזור דמשק". המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, דיווח כי נשמעו פיצוצים באזור דמשק וכי מערכות ההגנה האווירית הופעלו. לפי אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, התקיפה הישראלית בסוריה כוונה למוצבים צבאיים באזור אל-קלמון.
בנוסף, דווח הלילה על תקיפות ארטילריה בדרום לבנון ותקיפה של כטב"ם בעיירה חלתא, גם היא בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
05:59 - הותר לפרסום: סמ"ר ליאור רביב מראשל"צ נפל בקרב בצפון עזה. דובר צה"ל הודיע כי הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל סמ״ר ליאור רביב (21) מראשון לציון, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח״ל, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. (יואב זיתון)

9 צפייה בגלריה
סמ"ר ליאור רביב לוחם נח"ל נהרג בקרב בשיפא בעזה חרבות ברזל 24.3.24
סמ"ר ליאור רביב לוחם נח"ל נהרג בקרב בשיפא בעזה חרבות ברזל 24.3.24
סמ"ר ליאור רביב ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

05:06 - ארה"ב: תקפנו 6 כטב"מים של החות'ים בים האדום. צבא ארה"ב תקף שישה כטב"מים של החות'ים בשמי הים האדום. כך נמסר מפיקוד המרכז של ארה"ב, שציין כי חמישה מהכטב"מים התרסקו בים, בעוד שהשישי טס לכיוון האזורים שבשליטת החות'ים בתימן. (רויטרס)
01:48 - צה"ל: חיל האוויר תקף בבעלבכ סדנת אמצעי לחימה של חיזבאללה. לאחר הדיווחים בלבנון, דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר הלילה סדנה ובה אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בעלבכ שבמזרח לבנון. עוד נמסר כי לפני זמן קצר זוהו כ-50 שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, ובסגירת מעגל מהירה כלי טיס תקפו את המשגרים שמהם זוהו חלק מהשיגורים. (יואב זיתון)
0:59 - דיווחים ראשוניים בלבנון: הרוגים ופצועים בתקיפה בבעלבכ. מושל בלעבכ, בשיר חדר, אמר לאחר התקיפה שדווח שהתרחשה בעיר כי "מטוסי קרב ישראלים ממשיכים לטוס בשמי בעלבכ. אנחנו מבקשים מהתושבים לנקוט זהירות ולא להתקרב לאזור התקיפה". לפי חדר, יש הרוגים ופצועים בתקיפה, ואמבולנסים הגיעו למקום.