סגור

"מסיבת הדבקה המונית": מאות עובדי משרד הבריאות ינפשו בישרוטל ים המלח

חופשת עובדי משרד הבריאות, המוגדרת "סיור לימודי", תתקיים בשלושה סבבים של יומיים בשבועות הקרובים. הנסיעה ממומנת בידי המשרד הבריאות, ולא ינוכו לעובדים ימי חופש; משרד הבריאות: "העובדים מחויבים להנחיות ומגבלות שהוגדרו מראש, כך שגם יישמרו ההנחיות וגם רצף העבודה ימשך כסדרו במשרד"

כמה שעות לאחר דיון הערכת המצב היום (ה') בצהריים בעניין התפשטות וריאנט אומיקרון של הקורונה, התבשרו עובדי משרד הבריאות ל"סיור לימודי" במלון ישרוטל ים המלח.
עובדי משרד הבריאות קיבלו היום את ה-SMS הבא: "עובדי משרד הבריאות היקרים, לתשומת לבכם היום פורסמה במייל הודעה על הרשמה לסיור הלימודי!!! בשל לוח הזמנים הצפוף אנא הזדרזו להירשם".
הסיור הלימודי המדובר הוא שם מכובס לחופשה. הוא כולל את הדברים הבאים: ראשית נוסעים עובדי המשרד לארוחת בוקר במלון ישרוטל ים המלח ולאחר מכן יש להם כשעתיים וחצי של שימוש במתקני המלון הכוללים בריכת שחייה, בריכה פנימית של מי ים המלח, ספא וחוף ים. אח"כ ייצאו עובדי המשרד ל"סיור רגלי" בנחל בוקק ואז יבלו את הערב במלון. ביום למחרת ייצאו העובדים ל"סיור" נוסף באזור נאות הכיכר.
1 צפייה בגלריה
מלון ישרוטל ים המלח
מלון ישרוטל ים המלח
מלון ישרוטל ים המלח
חופשת עובדי משרד הבריאות תתקיים בשלושה סבבים של יומיים בשבועות הקרובים. הנסיעה ממומנת באופן מלא על ידי משרד הבריאות, ולא ינוכו לעובדים ימי חופש.
עובד במשרד הבריאות אמר לכלכליסט כי מדובר ב"מסיבת הדבקה המונית" והביע פליאה מכך שמשרד הבריאות יוצא ל"סיור לימודי" בזמן התפשטות הווריאנט החדש.
לחופשה הוזמנו כל מאות עובדי משרד הבריאות העובדים בתל אביב ובירושלים. לפי ההזמנה שנשלחה לעובדים, המשרד גם רשאי לאשר הרשמה לסיור הלימודי למתנדבים, שירות לאומי, בעלי ותק של חודש אחד ומעלה ואופק שירות של חצי שנה לפחות על בסיס מקום פנוי. כמו כן, תבחן אפשרות להשתתפות בסיור הלימודי של מי שאינם עובדי מדינה (קרן מחקרים, אגודה לברה"צ, עובדי קבלן וכו') על בסיס מקום פנוי.
במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה הבוקר את גורמי המקצוע לבחון אפשרויות להטלת הגבלות על לא-מחוסנים לקורונה. בדיון הערכת מצב בעניין נגיף הקורונה וזן האומיקרון, שבו השתתפו גם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירים נוספים, הוחלט עוד על הגברת אכיפת התו הירוק. בין ההצעות שהעלה בנט היו גם סגר ללא-מחוסנים וסגירת נתב"ג.
כמו כן, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות והוא עומד על 1.09 – מקדם מעל 1 המעיד על התפשטות המגפה. יחד עם זאת, ייתכן כי הסיבה לכך היא הבדיקות הרבות שערכו תלמידים לקראת סיום חופשת חנוכה.
תגובת משרד הבריאות: "לאחר שנתיים בהן במשרד הבריאות עובדים לילות כימים בהתמודדות עם נגיף הקורונה, יש חשיבות רבה להתמודדות עם שחיקת העובדים. משרד הבריאות, כפי שפועלים כלל משרדי הממשלה ויחידות הסמך, מאפשר לעובדיו סיור לימודי אחת לשנת. יודגש, כי העובדים מחויבים להנחיות ומגבלות שהוגדרו מראש, לרבות חלוקה לסבבי עובדים ותאריכים שונים, כך שגם ישמרו ההנחיות וגם רצף העבודה ימשך כסדרו במשרד.