סגור
Dun's 100

כך תיערכו בצורה הטובה ביותר לרפורמת חשבוניות ישראל

רפורמת "חשבונית ישראל" תיכנס לתוקפה החל מתאריך ה-5 למאי 2024, במסגרתה נדרש כל עסק בישראל לקבל מספר הקצאה ממוכן מרשות המיסים, עבור כל חשבונית בסכום של 25 אלף ₪ ומעלה (לפני מע"מ). רוני אלפרן, מנהל אגף הדאטה בדן אנד ברדסטריט, בטור שיכין אתכם לקראת הרפורמה

רפורמת "חשבונית ישראל" תיכנס לתוקפה החל מתאריך ה-5 למאי 2024, במסגרתה נדרש כל עסק בישראל לקבל מספר הקצאה ממוכן מרשות המיסים, עבור כל חשבונית בסכום של 25 אלף ₪ ומעלה (לפני מע"מ).
על פי התכנית, סכום המינימום ילך ויפחת בשנים הקרובות, כך שבהמשך יידרש מספר הקצאה מרשות המיסים עבור כל חשבונית מסכום של 5 אלף ₪ ומעלה.
מדוע גובשה התכנית?
במסגרת גיבוש תקציב המדינה לשנים 2023-2024, הוגש לכנסת חוק ההתייעלות הכלכלית (המוכר יותר כ"חוק ההסדרים"), במסגרתו הוגשו מספר תיקוני חקיקה ורפורמות כלכליות משמעותיות, אשר נועדו לשמור על המדיניות הפיסקלית של מדינת ישראל, לחזק את הצמיחה במשק, לצמצם פערים ולהגדיל את הכנסות המדינה ותקבוליה.
במסגרת התקציב, הוגשו מס' רפורמות משמעויות בתחומים כלכליים שונים, כגון הגדלת תקרת הפטור לעוסקים פטורים ל-120 אלף ₪ ותיקונים שונים לחוקי מיסוי מקרקעין והביטוח הלאומי, ובכלל זה גם אישור של תכנית "חשבונית ישראל", שמטרתה להילחם בחשבוניות פיקטיביות.
השימוש בחשבוניות פיקטיביות מוגדרות כ"מכת מדינה", אשר פוגעות בהכנסות המדינה ומהוות גם מרכיב מרכזי בפשיעה חמורה בישראל ומהוות אמצעי למימון טרור. על פי דוח מבקר המדינה מינואר 2024, היקף הנזק השנתי למדינה, הנובע מחשבוניות פיקטיביות, מוערך בכ-2.5 מיליארד ₪.
מה נדרש לעשות?
כאמור, כל עסק וחברה בישראל יידרשו לקבל אישור און-ליין מרשות המיסים לאישור חשבוניות מסכום של 25 אלף ₪ (לפני מע"מ). לצורך כך, על החברות והעסקים לוודא כי הם רשומים באיזור האישי של רשות המיסים, שם יש לבצע רישום לתאגיד במסגרתו פועלים.
1 צפייה בגלריה
רוני אלפרן
רוני אלפרן
רוני אלפרן
(צילום: טרנדי)
בשלב הבא, יש לוודא כי תוכנת הנהלת החשבונות של העסק מעודכנת לגרסתה האחרונה, אשר תתמוך בחיבור לשירותי רשות המיסים ובתהליך קבלת מספר ההקצאה, בן 9 ספרות.
יש לציין כי התכנית תקפה גם במידה והעסק משתמש בחשבוניות ידניות, במקרה זה באחריות העסק לקבל מספר הקצאה באופן ידני מאתר רשות המיסים.
כצעד משלים וכהיערכות לתכנית, מומלץ להשתמש בשירות ה-Data Optimizer של דן אנד ברדסטריט.
השירות מאפשר לכל עסק לאמת, לטייב ולהעשיר את הנתונים העסקיים שקיימים ברשותו, על הלקוחות (חברות/עסקים) מולם הוא עובד, וגם על רשימת הספקים שלו. מאגר מידע מטויב ועדכני מאפשר לנהל את תהליכי העבודה השוטפים של כלל בעלי התפקידים בארגון (כספים, גבייה, רכש, מכירות, שיווק, שירות וכו'), מונע טעויות, ומאפשר שקיפות ו"יישור קו" בין כלל הגורמים בארגון וחוסך זמן ומשאבים תפעוליים.
מאת רוני אלפרן, מנהל אגף הדאטה בדן אנד ברדסטריט.
d&b – לדעת להחליט