סגור

אושר הסדר פשרה: רשת הבשר מעדני גורמה תשלם 1.38 מיליון שקל בתרומות וכסף לעמותות

בית המשפט אישר הסדר פשרה בעקבות תובענה ייצוגית בה נטען כי רשת הבשר, יחד עם רשת יוחננוף ומחסני השוק, הפרה את הוראות ההליך התחרותי שפרסם משרד הכלכלה ליבוא בשר טרי בפטור ממכס למטרת הפחתת המחירים לצרכן. הטענות הוכחשו על ידי הרשתות

רשת הבשר ח.י מעדני גורמה תעמיד פיצוי בסך כולל של 1.38 מיליון שקל בדרך של תרומות מוצרי מזון ותרומות כספיות לעמותות וגופים העוסקים בסיוע לאוכלוסיות נזקקות וסיוע לילדים ונוער בסיכון – כך עולה מפסק דין של השופטת מיכל עמית-אניסמן מבית המשפט המחוזי בתל אביב, שאישרה לאחרונה את הסדר הפשרה. כמו כן מעדני גורמה תישא בתשלום גמול למבקשת בסך של 75,900 ושכר טרחת עורך דין בסך של 158,700 שקל.
הסדר הפשרה הושג במסגרת תובענה ייצוגית שהגישה עו"ד מאיה קמחין נגד ח.י מעדני גורמה, רשת יוחננוף ומחסני השוק. במסגרת התובענה, שהוגשה בשנת 2018, טענה עו"ד קמחין כי הרשתות שנתבעו הפרו את הוראות ההליך התחרותי שפרסם משרד הכלכלה ליבוא בשר טרי בפטור ממכס למטרת הפחתת המחירים לצרכן, במסגרתו התחייבו למכור לצרכנים בשר בקר טרי טחון במחיר שלא יעלה על מחיר מקסימלי לצרכן של 35 שקל לקילו, אך הן מכרו נתחי בשר בקר טרי טחון במחיר הגבוה מהמחיר המקסימלי שנקבע במסגרת ההליך התחרותי.
החברות כפרו בטענות וטענו בין היתר כי עמדו בהוראות ההליך התחרותי, ומכרו בתקופה הרלוונטית נתחי בשר בקר טרי טחון בהתאם לשיעור המכסה לה התחייבו ובמחיר הנמוך מן המחיר המקסימלי בו היו מחויבות. מנגד, המבקשת כפרה בכל טענות החברות ודחתה אותן. בסופו של יום, לאחר הליך גישור אצל השופטת בדימוס הילה גרסטל, הגיעו הצדדים להסדר פשרה בלי להודות בטענות של צד אחד כלפי משנהו.
השופטת אישרה כאמור את הסדר הפשרה וקבעה: "הסדר הפשרה מביא לתועלת רבה לציבור בכללותו, נוכח התחייבויות המשיבות לתרום כספים ומוצרי מזון לעמותות בשווי של 1.38 מיליון שקל. בהתחשב בכך שהסעד היחיד שנתבע הוא סעד של פיצוי, כמו גם בעובדה שאין חולק כי הוראות ההליך התחרותי מושא התובענה היה רלוונטי לתקופה בת שנה אחת בלבד, ובהתחשב בקושי הממשי עליו הצביעו המשיבות באיתור הלקוחות אשר רכשו מוצרי בשר טחון בתקופה הרלוונטית, סבורתני כי מדובר בסעד הולם".
המבקשת יוצגה על ידי עו"ד עינב נהרי סנדלר ברוב ההליך המשפטי, עד שמונתה לשיפוט במרס 2022.
מעו"ד מאיה קמחין נמסר בתגובה: "פסק הדין מהווה הישג עבור ציבור הצרכנים. יש בו משום התראה לרשתות המזון הגדולות. מקום בו המדינה נותנת הטבה ליבואני המזון כדי שההטבה תגולגל לצרכנים, על היבואן להבטיח שהציבור יזכה לקבל את כל המגיע לו".
1 צפייה בגלריה
עו"ד מאיה קחמין
עו"ד מאיה קחמין
עו"ד מאיה קמחין
(צילום: סטודיו תומאס)
עו"ד אייל נחשון ממשרד ברנע ג'פה לנדה, אשר ייצג את מעדני גורמה ביחד עם עו"ד זוהר חיים לוינגר, מסר: "כפי שהתברר בהליך, מעדני גורמה פעלו בהתאם להוראות הרגולטור ומכרו בשר טחון במחירים הנמוכים ביותר ובכמות הגבוהה ביותר שנקבעה במכרז. הואיל וההליך עסק במכירות של שנת 2018 בלבד, ולאחר שנחשפו העובדות ויתרת המחלוקת היתה משפטית ומצומצמת, החליטה מעדני גורמה לתרום מוצרי מזון לנזקקים במסגרת הסדר פרשה ובכך להביא לסיום ההליך".