סגור
סניף דואר ישראל ב ירושלים
סניף דואר ישראל בירושלים (צילום: גיל נחושתן)

לאור הדרישות של קרעי: האם סמוטריץ' ואמסלם יצליחו לקדם את הפרטת דואר ישראל?

היום היה אמור להתחיל השלב הפומבי של הפרטת הדואר, אך לאור הדרישות הרבות של שר התקשורת מתעכב ההליך. ביום ראשון יפגשו שר התקשורת, השר הממונה על רשות החברות ושר האוצר בכדי לדון בהן ולנסות לגשר על הפערים

ביום ראשון הקרוב יפגשו שר התקשורת שלמה קרעי, השר הממונה על רשות החברות דודי אמסלם ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בכדי לגשר על הפערים ביחס להפרטת הדואר - לאור הדרישות החדשות של קרעי שמעכבות את המהלך, כך נודע לכלכליסט.
היום (ה'), היה אמור להתחיל השלב הפומבי של ההפרטה שכלל את פרסום נוהל המכירה הכולל את תנאי השירות שהזוכה במכרז להפרטת הדואר יחויב לעמוד בהם.
בחודשים האחרונים מערים שר התקשורת קשיים משמעותיים על הליך הפרטת הדואר. בין היתר בניסיונו להדיח את יו"ר החברה מישאל וקנין, מהלך שקיבל התנגדות מטעם רשות החברות הממשלתיות, בכירי משרד האוצר והבנקים הגדולים המספקים את האשראי לדואר במסגרת תוכנית ההבראה בחברה – שמטרתה המרכזית היא ההכנה של החברה להפרטה.
בשלוש השנים האחרונות הפסיד דואר ישראל 1.9 מיליארד שקל, אך ברבעון הראשון של 2023 עבר לרווחיות של 23 מיליון שקל. הסיבות למעבר לרווח היו גם עליות הריבית ששיפרו את תוצאות בנק הדואר, הקלות רגולטוריות שונות שאפשרו להפוך חלק מפעולות הדואר לרווחיות, ויישום תוכנית ההבראה בחברה הכוללת פרישה של כאלף עובדים מתוך 5,000 בחברה - טרם ההסכמה על תוכנית ההבראה.
כפי שפורסם השבוע בכלכליסט, ראשי האוצר הודיעו שלא יעבירו את הכסף לפרישה המוקדמת של הפעימה השנייה של פרישת העובדים בחברה, הכוללת 400 עובדים, וזאת בשל החשש שפעולותיו של קרעי יסכלו את תוכנית ההבראה וההפרטה.