סגור
שר התקשורת שלמה קרעי על רקע סניף של דואר ישראל
שר התקשורת שלמה קרעי על רקע סניף של דואר ישראל (צילומים: אבי מועלם, גיל נחושתן)

קרעי שם מכשול נוסף להפרטת הדואר: סגירת סניפים תחויב באישור שלו

שר התקשורת הוציא שימוע שימנע מהדואר לסגור סניפים ללא אישורו - כולל 8 הסניפים שאותם תכננו בדואר לסגור עד סוף יוני. החשש: המהלך יהווה מכשול בדרך להפרטת הדואר שתוכננה לחודשים הקרובים

העימות בין שר התקשורת שלמה קרעי ויו"ר הדואר מישאל וקנין נמשך: היום (ד') הוציא קרעי שימוע שימנע מהדואר לסגור סניפים ללא אישורו, כולל 8 הסניפים אותם תכננו בדואר לסגור עד סוף יוני. החשש הוא כי המהלך של קרעי יהווה מכשול נוסף בדרך להפרטת הדואר שתוכננה לחודשים הקרובים.
לטענתו של קרעי מאז כניסת יו"ר הדואר הנוכחי וקנין לתפקידו ירדה איכות השירות בדואר, בעיקר בערי הפריפריה. עם זאת, על פי דו"ח מבקר המדינה שיצא השבוע, בשנת 2022 ירדה כמות התלונות על הדואר בכ-30%.
מסיבה זו, כך לטענת השר, הוא מנסה להדיח את היו"ר מתפקידו. מנכ"ל הדואר דוד לרון אמר בעבר כי במידה והיו"ר יודח, הוא יתפטר מתפקידו גם כן - מה שעלול להוות מכשול נוסף לקראת ההפרטה.
האיסור לסגור סניפים עלול להוביל לפגיעה בהפיכת הדואר לחברה כלכלית, מה שיכול להוות חלק חשוב לקראת ההפרטה. ב-3 השנים האחרונות הפסיד הדואר 1.9 מיליארד שקל, אך ברבעון הראשון של 2023 עבר הדואר לרווחיות של 23 מיליון שקל.
עד היום נסגרו 105 סניפים כחלק מתוכנית ההבראה של הדואר. עד סוף 2023, תכננו בדואר לסגור 17 סניפים נוספים.