סגור
טלי גוטליב חברת כנסת ה ליכוד
ח"כ טלי גוטליב. קריאות לפתוח בחקירה פלילית נגדה (צילום: אלכס קולומויסקי)

"פגיעה קשה בביטחון": דרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ טלי גוטליב בעקבות ציוציה

עורכי דינה של שקמה ברסלר פנו ליועמ"שית ולראש אגף החקירות במשטרה ודרשו לפתוח בחקירה נגד חברת הכנסת,לאחר שחשפה את שמו של בן זוגה של פעילת המחאה כאיש שירות הביטחון, ואף קשרה אותו לתיאוריית קונספירציה מופרכת . לדבריהם, ניכר ששלל ההתבטאויות של גוטליב "היו מתוכננים בקפידה"

מתגברות הקריאות ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ טלי גוטליב בעקבות הציוצים שלה כנגד בן זוגה של שקמה ברסלר וחשיפתו כאיש שירות הביטחון: היום (ב') פנו עורכי דינה של ברסלר, ממנהיגות המחאה נגד ההפיכה המשטרית, במכתב לבהרב מיארה ולראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב יגאל בן שלום, ודרשו מהם לפתוח באופן בהול בחקירה פלילית נגד גוטליב.
עורכי הדין אוהד רוזן ועידן סגר כותבים בפנייתם כי "במעשיה משוללי הרסן, גוטליב, המשמשת גם כממלאת מקום בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, חשפה את זהותם של שניים מעובדי שירות הביטחון הכללי, בעבר ובהווה. בכך הסבה, במכוון וביודעין, פגיעה קשה לביטחון המדינה ולעבודת גופי הביטחון, וסייעה לאוייב".
בנוסף, ח"כ אפרת רייטן (העבודה) פנתה גם היא ליועמ"שית היום ודרשה את התערבותה ואת הסרת חסינותה של גוטליב כדי שניתן יהיה לחקור אותה "לאור דבריה החמורים והשקריים". לדברי רייטן, במעשיה של גוטליב יש "הסתה חמורה והם מהווים סכנה לביטחונם של עובדי השירות ובכך לביטחון המדינה". עוד הוסיפה, כי החסינות נועדה להגן על חברי כנסת במקרה של התבטאות אסורה שלא מתוך תכנון מוקדם, ועל כן במקרה זה גוטליב אינה יכולה להסתתר מאחורי חסינותה.
גוטליב כזכור, עוררה סערה כאשר בציוצים שלה ברשת X (לשעבר טוויטר) חשפה את שמו של בן זוגה של ברסלר כאיש שירות הביטחון, ואף קשרה אותו לתיאוריית קונספירציה מופרכת מעולם ה"בוגד מבפנים". בין השאר גוטליב שיתפה פרסום מבלוג הקונספירציות "עדנה קרנבל", לפיו גופי המודיעין בארה"ב יירטו כביכול שיחה שהתקיימה לפני ה-7 באוקטובר בין בן זוגה של ברסלר למנהיג החמאס יחיא סינואר. זאת אחרי שקודם לכן כבר פרסמה גוטליב על פגישה שנערכה כביכול בין שקמה ברסלר לראש המוסד (שאותה המוסד הכחיש לחלוטין). כל זאת כדי לנסות ולהראות שיתוף פעולה כביכול בין ברסלר וארגוני המחאה לגופי המודיעין והביטחון שהובילו, כך לשיטתה של גוטליב, לטבח השבת השחורה.
הפניות היום לבהרב מיארה בנושא מגיעות אחרי שכבר בשבוע שעבר שלח ראש השב"כ רונן בר מכתב לבהרב מיארה וטען כי הציוצים של גוטליב וטענתה "ההזויה", כך לשון מכתבו, תוך שהיא מסתתרת מאחורי חסינותה הפרלמנטרית הם "מעשה עבירה מובהקים ועל פני הדברים הם מהווים גם עוולה אזרחית, אולם פנייתי מתמקדת בפגיעה בביטחון המדינה, אשר בוצעה ביודעין ובמכוון, ובהעמדתו של עובד שירות ובני משפחתו בסיכון לחייהם ולשלומם".
בפנייה שנשלחה היום לבהרב מיארה על ידי עורכי הדין סגר ורוזן, הם תיארו את הציוצים וההתבטאויות של גוטליב, כ"תיאוריות קונספירציה חסרות שחר". לדבריהם, "מעשיה החמורים של גוטליב - שנעשו בשעת לחימה באופן שיטתי ובכוונה לגרום בהלה בציבור - מגבשים על פני הדברים את יסודותיהן של מספר עבירות שעניינן בפגיעה קשה בביטחון המדינה ובאינטרסים ציבוריים חשובים נוספים". הם פירטו שורה של עבירות לכאורה שעולה חשד שח״כ גוטליב ביצעה, ובהן סיוע לאויב במלחמה, גילוי ופרסום מידע חסוי בניגוד לחוק שירות הביטחון הכללי, תעמולה תבוסנית, שימוש לרעה בכוח המשרה, הפרעה לעובד ציבור, הפרת אמונים ולשון הרע.
הם כתבו לבהרב מיארה ולנציב בן שלום כי "קיים עניין ציבורי מיוחד בכך שמעשים חמורים אלו של גוטליב, שהסבו נזק לביטחון המדינה ולאמון הציבור, יובילו לפתיחתה של חקירה פלילית, ובהמשך לכך, להעמדה לדין".
לדבריהם, ניכר ששלל ההתבטאויות של גוטליב "היו מתוכננים בקפידה. אין מדובר במקרה בו חברת הכנסת 'גלשה' שלא מתוך תכנון מוקדם, למתחם אסור של התבטאויות". בנסיבות אלה, הם מציינים, של הפצת שקרים בוטים ותיאוריות קונספירציה באופן שיטתי ומכוון לציבור הרחב, לא עומדת לגוטליב החסינות המהותית שנועדה להגן על חברי כנסת מפני העמדה לדין.
לדברי עורכי הדין, במקביל הם מתכננים להגיש גם תביעה אזרחית נגד ח"כ גוטליב, כמו גם נגד קבוצה בולטת של אנשים ששיתפו את התכנים הדיבתיים.