סגור
שקמה שוורצמן ברסלר פיזיקאית חוקרת ב מכון ויצמן ב רחובות מ מובילי ה מחאה נגד חוקי ה רפורמה ה משפטית
שקמה ברסלר (צילום: אלכס קולומויסקי)

שקמה ברסלר הגישה תביעת דיבה: "נתונה למתקפת הסתה שקרית"

ברסלר, ממובילות המחאה נגד ההפיכה המשטרית, טוענת בתביעה כי זהר ליבוביץ' מבני ברק כינה אותה, בין השאר, "מחבלת החיה בתוכנו שיש לנטרל"; היא דורשת ממנו תשלום של מיליון שקל: "לא ניתן לעבור על הפרסומים לסדר היום, גם בעת חירום"

שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד ההפיכה המשטרית, הגישה היום לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע בסך מיליון שקל נגד אדם שלטענתה כינה אותה בין היתר בפרסומים חוזרים ונשנים – "מחבלת החיה בתוכנו".
התביעה הוגשה נגד זהר ליבוביץ' מבני ברק, ונטען בה כי הוא בעל עסק המעביר קורסים בתחום המסחר בבורסה. ברסלר טוענת בתביעה כי "מזה חודשים רבים שהתובעת נתונה למתקפת הסתה שקרית ונטולת רסן ברשתות החברתיות. אחד משיאה האחרונים של מתקפה זו, בפרסומים מושא התובענה דנן, שפורסמו על ידי הנתבע בימים שמדינת ישראל עודנה מתאבלת על הטבח הנורא שבוצע בדרום הארץ, ומיטב אזרחיה וחייליה מגויסים למאמץ המלחמתי".
עוד נטען בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד עידן סגר ואוהד רוזן, כי "כך, בין היתר, הנתבע כינה את התובעת – בפרסומים חוזרים ונשנים – 'מחבלת החיה בתוכנו' שיש 'לנטרל' , לתלות בכיכר העיר או להעמיד לדין. הנתבע פרסם כי הטבח בדרום הוא בגדר 'הגשמה' או 'מימוש' של 'חזון' מבחינת התובעת. כי התובעת 'במו ידיה ופועלה תרמה' לטבח הנורא בדרום, וכי היא 'אשמה' בו, כי היא 'היתה מוכנה להקריב את העם והאומה'..כי היא 'טבולה בדם הנרצחים, הנרצחות האנוסות, הנכים והנכות', וכי היא 'פרופ' למוות', 'שקמה ISIS'. המדובר בפרסומים שקריים, מסיתים, משפילים ומבזים - בלתי נתפסים וחמורים מאין כמוהם - שלא ניתן לעבור עליהם לסדר היום, גם בעת חירום".
בתביעה נכתב כי ברסלר הנחתה בחודשים האחרונים מדי מוצ"ש את עצרת המחאה ברחוב קפלן בתל אביב, "נגד הליכי חקיקת היסוד החד צדדיים שהרוב הקואליציוני ניסה לקדם בכנסת לשינוי שיטת המשטר. המדובר במחאה ציונית ופטריוטית, בלתי אלימה וחוצת מגזרים, שאיגדה תחתיה מיליוני ישראלים החרדים לעתיד הדמוקרטיה בישראל, אשר יצאו לרחובות כשבפיהם מסר ברור נגד הכוונה לפגוע בעצמאותה ואי תלותה של הרשות השופטת".
בתביעה נטען בין היתר כי ב-7 באוקטובר, יום הטבח הנורא בדרום, הנתבע פרסם ברשת החברתית X מספר פרסומים בתגובה לשלושה ציוצים, ובין היתר כתב כי "התובעת משתייכת לקבוצה של 'פחי אדם' אשר הצליחו להרוס את ביטחון המדינה ולפגוע בו". שלושה ימים לאחר הטבח, נכתב בתביעה, הנתבע פרסם בתגובה לציוץ: "...אכן אחרי המלחמה נדרש להעמיד את המחבלת שקמה ושאר המחבלים לדין".
טרם הוגש כתב הגנה. הנתבע מסר בתגובה כי טרם קיבל את התביעה וכי "רוב הדברים שצוטטו אינם מדויקים".