סגור

לאחר שהמו"מ על הסכם עבודה התפוצץ: צו מניעה לשביתה שתוכננה מחר בנמל אשדוד

בחודשים האחרונים הנהלת נמל אשדוד וועד עובדי בתי המלאכה נמצאים במשא ומתן מתמשך על הסכם עבודה חדש. לפני כמה חודשים הגיעו הוועד וההנהלה להסכמה, אך דירקטוריון החברה סירב לאשר את המתווה שהוצע. כעת ההנהלה והדירקטוריון סיכמו על מתווה שהוועד לא מוכן לחתום עליו

חברת נמל אשדוד פנתה היום (ב') לבית המשפט האזורי לעבודה בבאר שבע בבקשה לקבל צו מניעה לשביתה של סקטור עובדי בתי המלאכה בנמל שתוכננה למחר בבוקר. הצו התקבל, והצדדים ייפגשו מחר בבוקר בבית המשפט.


בעתירה נכתב כי העובדים החליטו לשבות, אף שבשבוע שעבר אישר דירקטוריון החברה מתווה להסכם קיבוצי חדש עם סקטור עובדי בתי המלאכה. ההסכם שאושר בדירקטוריון תקף לשלוש שנים, ונקבע בו כי יש לשמור על עלות הסכמי בתי המלאכה משנת 2020.

1 צפייה בגלריה
נמל אשדוד החדש
נמל אשדוד החדש
נמל אשדוד
(צילום: חברת נמלי ישראל)
כמו כן במסגרת ההסכם הוחלט כי יינתן מענה מלא לתחזוקת כל הציוד הקיים וכל ציוד חדש שיגיע לחברה, לרבות תחזוקה שוטפת, תחזוקה מונעת ותחזוקת שבר, וזאת "ללא מתן תמורה נוספת מצד החברה". בנוסף לכך נקבע כי יונהג שימוש בכרטיס נוכחות אלקטרוני או ביומטרי בקרב עובדי ומנהלי בתי המלאכה. למרות זאת, בנמל אשדוד כתבו: "למרבה הצער, הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה, חרף המאמצים הרבים שנעשו בעניין על ידי החברה".
בחודשים האחרונים הנהלת נמל אשדוד וועד עובדי בתי המלאכה נמצאים במשא ומתן מתמשך, והצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות על חתימה על הסכם עבודה חדש. לפני כמה חודשים הגיעו הוועד וההנהלה להסכמה, אך דירקטוריון החברה סירב לאשר את המתווה שהוצע. כעת ההנהלה והדירקטוריון סיכמו על מתווה שהוועד לא מוכן לחתום עליו.
עובדי בתי המלאכה אחראים לתיקון ותחזוקת הציוד הנמלי הכולל גם את המנופים. בחודשים האחרונים יבואנים רבים מתלוננים על כך שמנופים רבים באשדוד תקולים, ותפוקת הנמל מוגבלת. כל זאת ועוד מוביל לכך שכ-25 אוניות מחכות הערב מחוץ לנמל אשדוד, וכ-60 אוניות מחכות מחוץ לכלל הנמלים בישראל.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "הנהלת החברה וועד העובדים סיכמו מפורשות על מתכונת עבודה בהתאם להוראות הסכם 2012, וזאת בעקבות אי אישור ההסכם החדש בדירקטוריון החברה. חרף ההסכמה לחזרה להוראות הסכם 2012, פנתה החברה לבית הדין בטענה שהחזרה להסכם 2012 יוצרת, בין היתר, בעיות בטיחות. בית הדין הוציא צו ארעי עד לדיון מחר בבוקר".