סגור

הנהגים פותחים בשביתה: יחולו שיבושים בתחבורה הציבורית ביום רביעי בבוקר

איגוד "כוח לעובדים" הודיע שהשביתה היא על תנאי ההעסקה וחוסר תקצוב ממשרד התחבורה; עד השעה 10:00 בבוקר לא יפעל שירות באוטובוסים של סופרבוס, אלקטרה אפיקים ודן בדרום. קווי סופרבוס בירושלים והמטרונית בחיפה וקווים בינעירוניים. בין הערים שיושבתו: עפולה, טבריה, יקנעם, ועוד

איגוד ועדי התחבורה "כוח לעובדים" מתכוון להשבית את מערך התחבורה הציבורית בערים וחברות בהם הנהגים מאוגדים.


המשמעות היא שביום רביעי מתחילת השירות ועד השעה 10:00 בבוקר לא יופעלו שירותי תחבורה ציבורית באוטובוסים של סופרבוס, אלקטרה אפיקים ודן בדרום. בין הערים שיושבתו: עפולה, טבריה, יקנעם, קרית גת, מגדל העמק, בית שאן, אשקלון, שדרות ואופקים וכן קווי סופרבוס בירושלים, קווי המטרונית בחיפה וקווים בינעירוניים לבאר שבע וירושלים.

1 צפייה בגלריה
סופרבוס ירושלים
סופרבוס ירושלים
קו סופרבוס בירושלים. יושבת
(בן ניקסון)

הארגון הודיע על הכוונה להשבית את הפעילות ביום רביעי הקרוב כבר לפני כשבועיים. באוקטובר האחרון הודיע הארגון כי הוא פותח בסכסוך עבודה אל מול סופרבוס, דן בדרום ואגד תעבורה (שמוזגה לתוך אלקטרה-אפיקים) עקב תנאי ההעסקה ושכר הנהגים. סכסוך העבודה לווה בשביתה קצרה בשלושת החברות.
בהוראת בית הדין לעבודה בירושלים, נקבע כי על החברות לנהל מו"מ לשיפור תנאי ההעסקה של הנהגים. לפי האיגוד, הנהגים מוחים על סחבת במו"מ המתנהל בינם לבין החברות בדרישה להעלאת שכר הנהגים, כאשר מצד אחד החברות מתנות את העלאת השכר בקבלת תקצוב ממשרד התחבורה, ומצד שני גם המגעים בינן לבין משרד התחבורה בנושא מתנהלים בעצלתיים וללא שום התקדמות ממשית.
תום פרומוביץ ראש ענף תחבורה "בכוח לעובדים": "בשלושה חודשים לא התקדם דבר. חברות התחבורה, מציגות עמדה מתואמת, ומחכות שהמדינה תכניס את היד לכיס. משרד התחבורה לא לוקח אחריות, לא מתחייב, ולא מספק שום אמירה ברורה. גרירת הרגליים הזו פוגעת בכולנו. הציבור בישראל שסובל מיוקר המחייה, היום יותר מתמיד, דורש תחבורה ציבורית שתהיה זמינה וראויה. אלא שבפועל ללא שינוי ממשי, כולנו נמשיך לסבול מתחבורה ציבורית רעבה וחלשה, ולכן 80% מהציבור משתמש ברכב פרטי".
רשימת הערים והקווים שיושבתו:
חיפה:
כל קווי המטרונית.
ירושלים:
בקווים - 2, 38, 74, 75, 77, 82, 83, 91, 136, 163, 504, 506, 531, 746, 850, 851, 882, 931, 932, 933. לאזורים: חומת שמואל, גילה, הגבעה הצרפתית, מלחה, תלפיות מזרח, דרך חברון, ממילא, העיר העתיקה, ניות, רסקו, קטמונים, הר נוף, רמות, שטראוס, גבעת שאול, הר חוצבים, נחלאות
מרבית קווי עוטף ירושלים לישובים:
גבעת זאב, מבשרת ציון. , גוש עציון , קרית ארבע, מועצה אזורית בנימין.
תחבורה מקומית - צפון:
עפולה, טבריה, מגדל העמק, יקנעם, בית שאן, דלית אל כרמל, עוספיא, מועצה אזורית מגידו.
תחבורה מקומית - דרום:
אשקלון, אופקים, נתיבות, שדרות, קרית גת, יישובי עוטף עזה,
תחבורה בינעירונית - דרום:
באר שבע- קווים מאשקלון.