סגור

בית המשפט: ניסנקורן רשאי להתמודד על תפקיד נשיא התאחדות המלונות

המחוזי דחה את הפנייה שהגיש, בין השאר, אחד המתמודדים על התפקיד - וקבע כי הבחירות יתקיימו היום כסדרן, בהשתתפות ניסנקורן

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי הבחירות לנשיאות התאחדות המלונות יתנהלו במועדן (היום) ושר המשפטים לשעבר, אבי ניסקורן רשאי להגיש את מועמדותו. השופטת יעל אילני דחתה בכך את פנייתם מאתמול של ישי ברנע (שמתמודד גם הוא על התפקיד), אבי זנדברג ומעוז ינון (שניהם חברים בהתאחדות", שביקשו צו מניעה דחוף כדי לעצור את הבחירות. כל אחד מהעותרים חויב לשלם הוצאות משפט של 6,000 שקל.


הבקשה התייחסה לשתי סוגיות מרכזיות הנוגעות בזכות לבחור ולהיבחר (כך על פי לשון הבקשה): הסוגיה הראשונה היא היעדר הכשירות של ניסנקורן (שנתמך על ידי רשתות המלונות הגדולות) להתמודד לתפקיד נשיא המלונאים. לפי המבקשים, ניסנקורן אינו יכול להתמודד מפני שהוא אינו מלונאי ואין לו ניסיון בתחום; הסוגיה השנייה היא דרישת המבקשים שלכל מלון תהיה זכות בחירה במוסדות ההתאחדות – בניגוד למצב הנוכחי, בו רק למלונות של 100 חדרים ומעלה יש זכות בחירה. המצב הנוכחי מוביל לכך שקיים יתרון מובנה לרשתות המלונות.
בתגובה שהגישה התאחדות המלונות באמצעות עוה"ד כפיר ידגר, רעות אושעיה ואילנה זיבנברג ממשרד גורניצקי, נטען כי הבקשה משוללת יסוד עובדתי ומשפטי ונשענת על קריאה מגמתית ושגויה של תקנון ההתאחדות; לדבריה, בית הדין הפנימי של ההתאחדות דחה את טענות המבקשים.

1 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן טקס ועידת המשפט משפט לשכת עורכי הדין
אבי ניסנקורן טקס ועידת המשפט משפט לשכת עורכי הדין
אבי ניסנקורן
(צילום: מוטי קמחי)

עוד טענו באי כוחה של ההתאחדות כי הבקשה הוגשה בשיהוי, תוך ניסיון פסול לעקוף מנגנוני הכרעה דמוקרטיים של מוסדות ההתאחדות והוראות תקנוניות ברורות, כל זאת במטרה להביא לפסילתו של ניסקורן על מנת להביא ליתרון בלתי הוגן בבחירות למבקש.
השופטת קיבלה את עמדת התאחדות המלונות ודחתה כאמור את טענות ברנע וחבריו: "טענות המבקשים על התקנון המפלה והצורך לשנותו, אינן חדשות. הצדדים מנהלים דין ודברים בעניין זה תקופה ארוכה. המבקשים בחרו להגיש בקשה לצו מניעה יום לפני המועד שנקבע לבחירות ואת תביעתם העיקרית טרם הגישו".