סגור
משרד התקשורת מחרים ציוד שידור של סוכנות הידיעות AP סוכנות AP בשדרות מלחמה בעזה 21.5.25
משרד התקשורת מחרים ציוד של סוכנות AP בשדרות (צילום: AP Photo/Josphat Kasire)

משרד הביטחון מתנער מהחלטת קרעי להחרים את ציוד הצילום של AP

שר התקשורת הנחה להחרים את הציוד של סוכנות הידיעות מכיוון שסיפקה תוכן לאל-ג'זירה, אך לאחר גינוי של הבית הלבן נאלץ להתקפל. קרעי טען כי המהלך נעשה על פי חוות דעת של משרד הביטחון, אך שם טוענים: לא קשורים להחלטה

משרד הביטחון מתנער מההחלטה הבעייתית של שר התקשורת שלמה קרעי אתמול (ג') להחרים את ציוד הצילום של סוכנות הידיעות האמריקאית AP בשדרות, מכיוון שסיפקה תוכן לאל-ג'זירה. בסופו של דבר ולאחר גינוי פומבי של הבית הלבן כנגד ההחלטה, קרעי התקפל והנחה להחזיר את הציוד לסוכנות הידיעות.
כשהודיע קרעי על החזרת הציוד הוא טען כי הפעילות להחרמת הציוד נעשתה בהתאם לחוות דעת ביטחונית. בציוץ ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) העלה קרעי את הודעת משרד התקשורת לפיה "פעילות משרד התקשורת יצאה לפועל בהתאם לחוות הדעת הביטחוניות ולהחלטת הממשלה".
מלבד הציוץ, עם החרמת הציוד טען קרעי במפורש כי הבקשה להחרמת הציוד נעשתה לבקשת משרד הביטחון: "משרד התקשורת פעל היום להחרמת ציוד שלמרות התראות חוזרות ונשנות העביר שידורים לאל-ג'זירה על מיקומי כוחותינו בצפון הרצועה תוך סיכונם בהתאם לחוות הדעת הביטחוניות ולהחלטת הממשלה.
"מאחר ומשרד הביטחון מבקש לבחון את עניין השידורים ממיקומים אלו בשדרות בנוגע לסיכון כוחותינו, הוריתי כעת לבטל את הפעולה ולהשיב את הציוד לסוכנות AP, עד לקבלת החלטה אחרת על ידי משרד הביטחון".
אלא שכעת טוענים במשרד הביטחון כי הם אינם קשורים להחלטה. במשרד טענו היום כי "משרד הביטחון לא היה מעורב בהחלטה להחרים ולא היה מעורב בהחלטה להחזיר. משרד הביטחון הופתע מהתהליך, וכל ניסיון לשרבב אותו לאירוע הינו הטעיה פסולה".
כאמור, הממשלה העבירה את "חוק אל-ג'זירה" המאפשר לסגור שידורים של ערוץ טלוויזיה זר, במידה ושידוריו פוגעים בביטחון המדינה. הסגירה יכולה להיעשות לתקופה של 45 ימים, ובלבד שהיא מלווה בחוות דעת ובאישור שופט המכהן כנשיא או סגן נשיא בית משפט מחוזי.
עם העברת החוק, הוחרם ציוד שידור של אלג'זירה – כשבבקשה לבית המשפט ביקשו להציג חוות דעת בטחונית במעמד צד אחד, בשל חשש לפגיעה בביטחון המדינה.
סוכנות הידיעות AP מוחזקת על ידי שורה של כלי תקשורת בעולם, ומספקת צילומים ותכנים לכלי תקשורת שונים, במקומות בהם אין לאותו גוף צוות צילום או כתבים. מכיוון ש-AP, שזכו לאורך השנים ביותר מ-50 פרסי פוליצר, סיפקו תכנים גם לאל-ג'זירה, החליט קרעי להחרים את הציוד.