סגור
שלמה קרעי שר ה תקשורת ישיבת ממשלה שבועית
שלמה קרעי (צילום: אוליבייה פיטוסי/הארץ)

קרעי התקפל - והורה להחזיר לסוכנות AP את הציוד שהוחרם

מוקדם יותר היום החרים משרד התקשורת בשדרות ציוד של סוכנות הידיעות AP, באמצע שידור חי, בטענה כי "נתנה שירות לאל-ג'זירה"; בבית הלבן הביעו "דאגה" - וכעבור כמה שעות הציוד הוחזר

הלחץ מארה"ב עשה את שלו: שר התקשורת שלמה קרעי התקפל - והורה להחזיר לסוכנות AP את הציוד שהוחרם, "עד לקבלת החלטה אחרת על ידי משרד הביטחון".
מוקדם יותר היום החרים משרד התקשורת בשדרות ציוד של סוכנות הידיעות AP, באמצע שידור חי, בטענה כי "נתנה שירות לאל-ג'זירה". הציוד המוחרם כלל מצלמה ומיקרופונים. במשרד התקשורת טענו שכבר בשבוע שעבר ניתנה התרעה ל-AP לפיה אסור לסוכנות לספק שידורים לאל-ג'זירה, במסגרת החוק לסגירת הערוץ שאושר לפני כשבועיים. ב-AP, כך לפי הודעת המשרד, המשיכו בכך, דבר שהוביל להחרמת הציוד היום.

1 צפייה בגלריה
משרד התקשורת מחרים ציוד שידור של סוכנות הידיעות AP סוכנות AP בשדרות מלחמה בעזה 21.5.25
משרד התקשורת מחרים ציוד שידור של סוכנות הידיעות AP סוכנות AP בשדרות מלחמה בעזה 21.5.25
החרמת הציוד, היום בשדרות
(צילום: AP Photo/Josphat Kasire)
לאחר החרמת הציוד פרסמה AP הודעה חריפה נגד ישראל: "אנו דוחים בתוקף את פעולותיה של ממשלת ישראל לסגור את השידור החי הוותיק שלנו הכולל מבט אל עזה, ואת החרמת הציוד שלנו. ההשבתה לא התבססה על תוכן הפיד אלא על שימוש לרעה של ממשלת ישראל בחוק השידור הזר החדש של המדינה (שכאמור איפשר את סגירת אל-ג'זירה, עא"מ). אנו קוראים לרשויות הישראליות להשיב את הציוד שלנו ולאפשר לנו להחזיר את השידור החי שלנו באופן מיידי כדי שנוכל להמשיך לספק עיתונות חזותית חשובה זו לאלפי כלי תקשורת ברחבי העולם".
מהבית הלבן נמסר בתגובה כי "אנחנו בודקים את הדיווח, ועומדים על כך שלעיתונאים צריכה להיות היכולת והזכות לעשות את עבודתם. כמובן שזה מדאיג".
ארגון העיתונאים מסר: "משרד התקשורת חייב להפסיק מיד את הציד אחר כלי תקשורת ועיתונאים. זהו איום כבד על הדמוקרטיה וחופש העיתונות. זהו אינטרס ישראלי מובהק שתתאפשר פה עבודה מקצועית וחופשית של כלי תקשורת, זרים וישראלים, גם אם הם ממסגרים את המציאות באופן שונה מזה של ממשלת ישראל.
"אנו חוששים מפגיעה קשה בחופש העיתונות אם משרד התקשורת ימשיך לנקוט בצעדים הפוגעים ביכולתם של כלי תקשורת ישראליים וזרים להמשיך לבצע את עבודתם. אנו קוראים ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, להיכנס לעובי הקורה ולבדוק את האופן שבו מממש משרד התקשורת את החוק".
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "זה מעשה של טירוף. ממשלה מוודאת בכל מחיר שישראל תנודה בכל העולם, הם השתגעו".
AP האמריקאית היא סוכנות הידיעות הגדולה בעולם, והתוכן שלה מפורסם בכלי תקשורת רבים ברחבי העולם. במשך השנים זכתה ב-50 פרסי פוליצר.