סגור
משרדי רשת אלג'זירה אל-ג'זירה בדוחא קטאר
משרדי רשת אל-ג'זירה בדוחא (צילום: רויטרס)

פה אחד: הממשלה אישרה את סגירת ערוץ אל-ג'זירה

הפסקת שידורי הערוץ בערבית ובאנגלית תתבצע מכוח חוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה, שהתקבל בכנסת, לאחר תחילת מלחמת חרבות ברזל

הממשלה הצביעה פה אחד לסגור את ערוץ אל-ג'זירה זאת לאחר שהקבינט המדיני ביטחוני דן בכך ביום חמישי בלילה ולא הצביע על כך.
לפי נוסח ההחלטה ששוגר לשרי הממשלה בסוף השבוע, סגירת הערוץ תתבצע מכוח חוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה, שהתקבל בכנסת, לאחר תחילת מלחמת חרבות ברזל.
מדובר בהפסקת שידורי ערוץ אל-ג'זירה בערבית ובאנגלית, סגירת משרדי הערוץ הנמצאים בשטחה של מדינת ישראל, הגבלת גישה לאתרי האינטרנט של הערוץ ותפיסת מכשיר המשמש לאספקת תכני הערוץ, ובלבד, שלא תבוצע חדירה לציוד זה.
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הסכימה לקידום המהלך לסגירת הערוץ, למרות עמדתה שיש קושי משפטי בכך שלא ניתנה לערוץ זכות שימוע לפני החתימה על הצו בעניין. לפי עמדתה אין מניעה לחתום על צווי הסגירה למרות שלא נערך שימוע לערוץ.
יצויין כי שרי המחנה הממלכתי לא נכחו בישיבת הממשלה כמו גם בהצבעה על סגירת הערוץ. מיד לאחר קבלת החלטת הממשלה, חתם שר התקשורת שלמה קרעי על הצווים לסגירת הערוץ. בעקבות ההחלטה, יבוטלו גם תעודות העיתונאי של כל עיתונאי הערוץ בישראל.
קרעי יפנה אל אלוף פיקוד המרכז בבקשה להוציא צו למניעת קליטת שידורי הערוץ ביהודה ושומרון, (לאחר שהחלטת הממשלה התייחסה רק לשטחי ישראל).
שר הכלכלה ניר ברקת אמר כי הערוץ הוא "מנוע האנטישימיות הגדול בעולם שמפעילה קטאר נגד מדינת ישראל והעם היהודי. ערב יום השואה מעבירה הממשלה מסר חד נגד זרוע התעמולה שלמדינת הטרור קטאר. לא נאפשר לאויב ישראל לשדר תעמולה אנטישמית ועלילות דם משטחנו".
יצויין כי ביום חמישי בלילה בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני הזהיר ראש המוסד כי סגירת הערוץ כעת תפגע במאמצי התיווך של קטאר להשגת עסקת חטופים.