סגור

הערכה של המעסיקים בתעשייה: ירידה בהיקף הייצוא באוגוסט

על רקע הגל הרביעי של הקורונה שהחל בחודש שעבר, הערכה של המנהלים בענף התעשייה קטנה ב-6.4%, כך על פי סקר הערכת מגמות בעסקים של הלמ"ס. עוד עולה כי נרשמה ירידה של 2.1% בערכת השינוי בהיקף המכירות לייצוא בענף השירותים. נקודות אור נרשמו בענף הבינוי בו הצפי לשינוי במספר המועסקים עלה בכ-3%, מה שמעיד על אופטימיות זהירה בענף


על רקע הגל הרביעי של הקורונה שהחל בחודש שעבר, הערכה של המעסיקים בענף התעשייה לחודש אוגוסט בהיקף ההזמנות לייצוא קטנה ב-6.4%, כך על פי סקר הערכת מגמות בעסקים שהתפרסם היום (ב') על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כמו כן, נרשמה ירידה של 2.1% בערך השינוי בהיקף המכירות לייצוא בענף השירותים. מנגד ההערכות בנוגע לשינוי ההזמנות והמכירות בשני ענפים אלו לשוק המקומי נשארו ללא שינוי מהותי.
בשאר הענפים שנבחנו: ענף הבינוי, ענף המלונאות וענף המסחר הקמעוני לא נרשמו שינויים מהותיים ברוב המדדים ביחס לציפיות המעסיקים בחודש אוגוסט. נקודות אור נרשמו בענף הבינוי בו הצפי לשינוי במספר המועסקים עלה בכ-3% מה שמעיד על אופטימיות זהירה בענף. יתרה מכך, מאזן היקף הפעילות השוטפת בענף הבינוי עבר לתחום החיובי לראשונה מאז ינואר 2020. כמו כן, מאזן הציפיות לשינוי במספר המועסקים עלה בצורה ניכרת בענף המסחר הקמעוני, מערך של 1.8% לערך של 10.7%. מעט אופטימיות ניכרת גם בענף המלונאות שם הצפי לשינוי במספר הלינות של ישראלים עלה ב-8%. יחד עם זאת, הצפי לשינוי במספר לינות התיירים ירד בכ-7%.
1 צפייה בגלריה
פועל בניין זר ב אתר בנייה
פועל בניין זר ב אתר בנייה
הצפי לשינוי במספר המועסקים עלה בכ-3% בענף הבניין
(צילום: שאול גולן)
בסקר מגמות של הלמ"ס נשאלים 1,600 מנהלים על מצבה הכלכלי של החברה בהווה בסולם דירוג מ"רע מאוד" ל"טוב מאוד". בסקר מגמות בעסקים נשאלים מנהלי החברות על החודש הקודם, על מצבם הכלכלי בהווה ועל ציפיותיהם לחודש הבא. במאזן הכולל נמשכה מגמת העלייה שנצפתה בחודש הקודם. מאזן מצבה הנוכחי של החברה בהווה בענף המלונאות ירד מ-3.9%- ל-8.1%-. ניכר שענף זה מושפע באופן ישיר מהחזרת ההגבלות ואי הוודאות השוררת במשק.
סקר הערכת המגמות בעסקים מנותח באמצעות מאזן אשר תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המאזן קרוב יותר לגבול העליון, הוא מעיד על הערכה חיובית יותר בקרב המנהלים, וככל שערך המאזן קרוב יותר לגבול התחתון, הוא מעיד על הערכה שלילית יותר. כאשר המאזן קרוב לאפס, מדובר בהיעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים. המאזן הוא ההפרש המשוקלל בין אחוז מנהלי החברות אשר העריכו את מצב החברה באופן חיובי לבין אחוז מנהלי החברות אשר העריכו אותו באופן שלילי.