סגור
 מימין  השר דודי אמסלם יו"ר הדואר מישאל וקנין שר התקשורת שלמה קרעי
מימין: השר דודי אמסלם, יו"ר הדואר המודח מישאל וקנין ושר התקשורת שלמה קרעי (צילום: טל שחר, עמית שאבי)

פרסום ראשון
למרות התנגדות האוצר ורשות החברות: אמסלם וקרעי הדיחו את יו"ר הדואר וקנין

השר הממונה על רשות החברות ושר התקשורת נימקו את ההחלטה בכך שווקנין אינו ראוי לתפקיד מבחינתם. מנכ"ל הדואר דוד לרון הודיע בעבר כי יתפטר אם וקנין יודח; מהחברה נמסר: "ניסיון ההדחה נועד לשרת מניעים פוליטיים פסולים, נעתור לבג"ץ"

מישאל וקנין הודח מתפקידו כיו"ר הדואר. לכלכליסט נודע כי וקנין קיבל לפני שעה קלה הודעה מהשר דודי אמסלם, הממונה על רשות החברות, ומשר התקשורת שלמה קרעי הודעה כי החליטו להעביר אותו מתפקידו כדירקטור בדואר ישראל. זאת, בעקבות השימוע שנערך לו.
במכתב השימוע לפני פיטורים נטען כי וקנין איננו ממלא את תפקידו כראוי. "לאור המידע שנחשפתי אליו עולה כי רמת השירות של החברה לציבור ירודה. ההשלכות ניכרות בירידה באמון הציבור בחברה ובתדמיתה, בירידה משמעותית בהכנסותיה בשנת 2022 וקיים חשש ממשי כי המשך התנהלות החברה בראשותך יפגע בסופו של דבר גם בסיכוי הצלחת ההפרטה והבראת החברה", ציין קרעי במכתב.
מנכ"ל הדואר דוד לרון הודיע בעבר כי אם וקנין יודח הוא יתפטר, אולם השניים וחברת הדואר צפויים לפנות לבג"ץ.
לאחר הפרסום על ההדחה, נמסר מהדואר: "החברה מתכוונת לעתור באופן מיידי לבג"ץ, על מנת לעצור את הניסיון הלא חוקי לסיום כהונת יו"ר הדירקטוריון. ניסיון ההדחה נועד לשרת מניעים פוליטיים פסולים ולבוא חשבון עם מי שניקו תרבות ארוכת שנים של מינויים פוליטיים וסידור ג׳ובים לחברים. ניסיון ההדחה מהווה פגיעה בחברה, בעובדיה, בלקוחותיה ובציבור כולו, ופוגע בהפרטת החברה שיצאה לדרך רק בשבוע שעבר וכל כך קריטית לעתיד החברה.״
הן רשות החברות והן משרד האוצר הביעו בעבר את התנגדותן להליך ההדחה. לדברי מנהלת רשות החברות, מיכל רוזנבוים, הדחת יו"ר הדואר עלולה להוביל לכישלון הליך ההפרטה של הדואר. גם מנכ"ל האוצר שלומי הייזלר, הממונה על התקציבים יוגב גרדוס, והחשכ"ל יהלי רוטנברג, התריעו בפני קרעי כי הדחת וקנין תערער את יציבות החברה ותעכב את ההפרטה
בתקופת היו"ר וקנין, שמונה לפני כשנה וחצי ע"י השר לשעבר יועז הנדל, והמנכ"ל דוד לרון, השתפרו התוצאות הכספיות של הדואר, שאף עבר לרווחיות של 23 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023, לאחר שבשלוש השנים האחרונות הפסיד 1.9 מיליארד שקל.