סגור
מימין מנכ"ל הדואר דוד לרון ויו"ר הדואר מישאל וקנין
מימין: מנכ"ל הדואר דוד לרון והיו"ר מישאל וקנין (צילומים: אוראל כהן)

מנכ"ל הדואר דוד לרון: אפרוש אם יפוטר היו"ר מישאל וקנין

שר התקשורת שלמה קרעי הודיע ליו"ר וקנין שהוא מעוניין להחליפו. המנכ"ל לרון הודיע לבכירים באוצר שיעזוב במקרה כזה

מנכ״ל דואר ישראל דוד לרון הודיע לבכירים במשרד האוצר, כי הוא יתפטר מתפקידו לאלתר אם תתמש תוכניתו של שר התקשורת שלמה קרעי להדיח את יו״ר דירקטוריון החברה, מישאל וקנין.
קרעי ניסה למנות שלושה דירקטורים מטעמו ברשות הדואר, כדי להבטיח את הצלחת המהלך. הוא נבלם בידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ', לנוכח ההתנגדות הנחרצת של מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים, ראש אגף תקציבים יוגב גרדוסו החשכ"ל יהלי רוטנברג. בכירים במשרד האוצר חוששים מכדור שלג שיוביל להתפטרויות של בכירים נוספים בחברה, וחזרה לעידן המינויים הפוליטיים בצמרת החברה.
לרון מונה לתפקידו על ידי וקנין, לאחר שפרש מתפקיד המשנה למנכ״ל שופרסל. השניים עובדים ביחד, כאשר הדירקטוריון בראשות וקנין מעניק גיבוי מוחלט ללרון בניהול החברה.
מאז שווקנין ולרון נכנסו לתפקידם, הוחלפה כמעט כל הנהלת הדואר. בין היתר, צומצם מספר הסמנכ״לים מ־13 ל־8. מתוך שמונת חברי ההנהלה, נותרו רק שניים שהיו תחת המנכ״ל הקודם, דני גולדשטיין, שהודח על ידי וקנין. לחברה מונו שישה סמנכ״לים בעלי ניסיון מהמגזר העיסקי.
בצמרת האוצר סבורים שהדחתו של וקנין בעת הזו עלולה להיות הרסנית. וקנין ולרון הובילו מהלך הבראה של 1.7 מיליארד שקל, שהציל את החברה מפשיטת רגל. תוכנית ההבראה כללה פיטורים והסכמי פרישה עם 1,100 עובדים, סגירת סניפים ועוד תהליכי התייעלות. אלה כללו גם פיטורי בכירים שהיו בעלי אוריינטציה פוליטית.
קרעי זימן אתמול את וקנין לפגישה, שבה הודיע לו על כוונתו להחליפו באיש אמון שלו. וקנין אמר לשר בתגובה, כי המהלך מנוגד לדין, עומד בניגוד לטובת החברה ועלול להביא לקריסת מהלך ההברא וההפרטה של החברה שהוא והמנכ"ל לרון מובילים, שכן מהלך כזה יביא להתפטרות של המנכ"ל וחלק מחברי ההנהלה.
וקנין אמר לקרעי כי הצעד מונע מהעובדה שניקה את החברה ממינויים פוליטיים. למשל, של חבר מרכז הליכוד ראובן מרדכי, שמונה ב־2020 לסמנכ"ל הסיכונים בשכר של 42 אלף שקל בחודש, יותר מפי 2 משכרו הקודם. מרדכי החליט לפרוש לאחר שהועבר מתפקידו. וקנין בתיאום עם מנכ"ל האוצר דאז רם בלינקוב ביטלו את תקן סמנכ"ל הסיכונים וארבעה תקנים נוספים. בנוסף הודח מנכ"ל השירות הבולאי אלחנן שפירא, ששימש כעוזרו של שלמה פילבר כמנכ"ל הדואר.