סגור

קבוצת רימון היא הזוכה במכרז מקורות לחיבור מתקן ההתפלה בגליל המערבי

היקף הפרויקט כ-300 מיליון שקל, והוא כולל הקמת מערכת הולכת מים חדשה לאזור הצפון, שתאפשר חיבור למתקן התפלה עתידי. משרד האוצר עוד לא הודיע מי תזכה במכרז להפעלת מתקן ההתפלה מבין שתי חברות שנותרו במכרז

משרד האוצר עוד לא הכריז מי יקים את מתקן ההתפלה בגליל המערבי, אך חברת מקורות כבר נערכת והודיעה היום (א') על בחירתה של חברת "אופק אתרים" מקבוצת רימון לבצע בעבורה את עבודות הקמת מערכת הולכת המים. מערכת זו תתחבר בהמשך למתקן ההתפלה החדש שיקום.
אופק אתרים זכתה במכרז שערכה מקורות להקים את מערכת הולכת המים החדשה לאזור חיפה, הקריות והגליל המערבי.
התוכנית להקמת מתקן התפלה באזור עכו (שיהיה השביעי בישראל) נקבעה בהחלטת ממשלה ב-2018, ופורסמה על ידי אגף החשב הכללי באוצר בסוף 2020, עם מטרה להגדיל את אספקת המים הארצית בעוד 200 מיליון קוב בשנה, כחצי מהם בשלב הראשון.
השלמת מתקן ההתפלה מתוכננת לאמצע העשור, כאשר האוצר טרם הכריז על זהות הזכיין. שתי הקבוצות שעלו לשלב הסופי הן חברת IDE טכנולוגיות וקבוצה המשותפת ל-GES (בבעלות ג'נריישן קפיטל) ושפיר. העלות המשוערת של הפרויקט היא כ-1.5 מיליארד שקל.
כך או כך, מקורות נערכת מבעוד מועד עם הקמה של מערכת הולכה חדשה שצפויה לקלוט גם את מי המתפיל העתידי, וגם לשמש כמקור אספקת מים עיקרי לגליל המערבי, חיפה והקריות, אזור שהתבסס עד היום על קידוחי מים מקומיים.
מכרז מקורות פורסם לפני כשנה ובשלב הראשוני נרשמו כ-30 חברות, כאשר לשלב הגמר הגיעו ארבע קבוצות ישראליות וסיניות. הפרויקט כולל ארבעה מקטעי עבודה והנחת קווים בקוטר של כשני מטרים (''80) ולאורך כ-25 ק"מ, לרבות חציית תשתיות לאומיות במינהור תחת כבישים ראשיים ומסילת הרכבת. עלות הפרויקט נאמדת בכ-300 מיליון שקל ומועד סיום העבודות, שיחלו השנה, נקבע לסוף 2023.

1 צפייה בגלריה
מתקן התפלה אשדוד
מתקן התפלה אשדוד
מתקן התפלה באשדוד
(צילום: אלבטרוס צילומי אוויר)
מנכ"ל מקורות אלי כהן אמר עם הודעת הזכייה: "אנו ממשיכים לפתח את משק המים ולדאוג לאמינות האספקה והגדלת ההיצע. ההולכה החדשה תשרת את תושבי מטרופולין חיפה, הקריות ויישובי הגליל, ועד שנת 2025 כמעט כל משקי הבית במדינה יקבלו מים מותפלים"
יו"ר מקורות יצחק אהרונוביץ הוסיף ש"חברת מקורות משלימה עוד שלב בתוכנית הפיתוח התלת-שנתית שלה, עם בשורת אספקת מים חדשה לאזור הצפון והגליל המערבי. מתקן ההתפלה שיוקם באזור עכו יוכל לשרת את צורכי המשק המקומי, ואולי לספק בעתיד מים גם למדינות שכנות".