סגור
עופר ברקוביץ תנועת התעוררות החברה הכלכלית רמת גן
עופר ברקוביץ' ימונה למ"מ מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח ר"ג (צילום: שרון גבאי)

בלעדי
מירושלים לרמת גן: עופר ברקוביץ' ינהל את החברה הכלכלית בעיר

ברקוביץ', מייסד תנועת "התעוררות" הירושלמית, התמודד בבחירות המוניציפליות ב-2018 לראשות עיריית י-ם והפסיד למשה ליאון בהפרש של כ-2,000 קולות בלבד. בבחירות האחרונות התמודד לכנסת במסגרת מפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער, בה חבר גם ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן

עופר ברקוביץ', מייסד תנועת "התעוררות" הירושלמית, שהיה גם המועמד מטעמה לראשות עיריית ירושלים ב-2018 והפסיד למשה ליאון בהפרש של כ-2,000 קולות בלבד - ימונה לממלא מקום מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח רמת גן. ברקוביץ' ממונה בשלב הראשון לממלא מקום מפני שבחברה הכלכלית כרגע אין מנכ"ל, ומינוי של ממלא מקום ניתן לעשות באופן מיידי וללא מכרז.
ברקוביץ' התמודד לכנסת במסגרת מפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער, מפלגה שבה חבר גם ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן. בשנתיים וחצי האחרונות כיהן ברקוביץ' כמנהל בכיר בחברת נופר אנרגיה, וכמייסד ויו"ר חברת אינובה (שותפות נופר מילגם) וכסגן סגן ראש עיריית ירושלים בנושאי הפיתוח הכלכלי והתחדשות מרכז ירושלים (בתקופת כהונתו השנייה של ניר ברקת). ברקוביץ' יחל את תפקידו החדש עוד החודש.
חברות כלכליות עירוניות מהוות את זרוע הביצוע של הרשויות המקומיות. בעיריית רמת גן מסרו כי היקף תקציב החברה לפיתוח רמת גן עומד על 250 מיליון שקל בשנה וכי "החברה מובילה את תכנון ופיתוח כלל הפרויקטים המרכזיים בעיר רמת גן, בהם מימוש הסכם הגג של העיר הכולל פיתוח שכונות חדשות עם עשרות אלפי יחידות דיור באזור המזרחי של העיר, בהן שכונת גני אז"ר ותל השומר דרום, השבחת נדל"ן, פיתוח עירוני של מתחם הבורסה ואזורים עסקיים נוספים וכן תכנון וביצוע של מבנים ציבוריים בעיר, כמו בתי ספר, פארקים, כיכרות ומבני ציבור נוספים".
ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן: ״עופר הוא איש אשכולות שמכיר את התחום המוניציפלי היטב. אני בטוח שעופר ימשיך ויוביל את תנופת הפיתוח חסרת התקדים שרמת גן מצויה בה, על אף התקופה המורכבת וחוסר הוודאות הגדול. עופר מביא עימו לתפקיד ניסיון רב שנים, לצד רוח ויוזמה חדשנית בתחומי האנרגיה, הפיתוח הכלכלי והיזמות״
מ״מ מנכ״ל החברה הכלכלית לפיתוח רמת גן, עופר ברקוביץ׳: "מודה לראש העיר על האמון, ומצפה לעבודה המשותפת יחד. המטרה תהיה לקדם את רמת גן לעיר שחושבת יזמות וחושבת עתיד, בעלת מנועי צמיחה מגוונים, דינמית ואנרגטית, יחד עם המגזר העסקי. הקריה הביו רפואית בשיבא ובניית אקוסיסטם של חברות ביו טק, פיתוח תחום האנרגיה המתחדשת, שדרוג הנכסים העירוניים ומתחם הבורסה, יצירת משרדים שאליהם אפשר להגיע בהליכה מהבית - הם רק חלק מהפרויקטים והאתגרים שנידרש להם. יחד עם הצוות הקיים בחברה הכלכלית לפיתוח רמת גן ואנשי מקצוע נוספים, נרחיב את פעילות החברה כך שיתמכו בתנופת הפיתוח הקיימת ברמת גן וישדרגו אותה לעולמות תוכן כלכליים, יצירתיים וחדשניים".