סגור
פרופ' דודי שוורץ
פרופ' דודי שוורץ (צילום: עדי אורני - wikipedia)

ועד ראשי האוניברסיטאות דורש לבטל מינוי של בכיר במכללה פרטית לסגן יו"ר המל"ג

הוועד מתנגד למינויו של פרופ' דודי שוורץ מהקריה האקדמית אונו לתפקיד. טוען שיש למנות לתפקיד רק חוקר בכיר והמינוי מצביע ששר החינוך קיש "אינו נותן משקל ראוי למחקר והישגים אקדמיים"

ועד ראשי האוניברסיטאות דורש משר החינוך יואב קיש לבטל את כוונתו להביא לבחירת פרופ' דודי שוורץ, בכיר בקריה האקדמית אונו לסגן יו"ר המל"ג. הוועד טוען שיש למנות לתפקיד זה רק חוקר בכיר והמינוי מצביע שקיש "אינו נותן משקל ראוי למחקר והישגים אקדמיים". מול ישיבת המל"ג גם מתוכננת היום הפגנה של המחאה נגד הדיקטטורה בטענה ש"האקדמיה בסכנה. לא להפרטת ההשכלה הגבוהה".
קיש יביא היום לאישור המועצה להשכלה גבוהה את מינויו של הפרופסור למשפטים דודי שוורץ, לסגן יו״ר המל״ג. שוורץ היה רקטור הקריה האקדמית אונו ויו"ר ועדת ראשי המכללות הלא מתוקצבות בישראל (ול"מ). בינואר מינה קיש את מנהלת מחלקת החינוך של פורום קהלת עו"ד אביטל בן שלמה למשנה למנכ"ל משרד החינוך. בכיר במערכת ההשכלה הגבוהה אמר שהמינוי של שוורץ "יאפשר הקלות גדולות למוסדות הפרטיים שלא ניתנו עד כה ומשקף ניסיון להפרטה מואצת של ההשכלה הגבוהה".
שר החינוך עצמו הוא יו"ר המועצה להשכלה גבוהה אבל השרים ממעטים מאוד להגיע ולהשתתף. לכן סגן יו"ר המועצה הוא למעשה היו"ר בפועל, שקובע את סדר היום וממנה את הועדות. שוורץ, 65, הוא איש המכללות הפרטיות הראשון שיתמנה לתפקיד. היום ממלאת אותו פרופ' עידית תשובה מהאוניברסיטה העברית.
במכתב הוועד כותב, "לא ייתכן שבאחד התפקידים הבכירים ביותר במערכת ההשכלה הגבוהה, יעמוד אדם שאת עיקר הקריירה המקצועית שלו עשה במכללה פרטית, לא מתוקצבת, המתמקדת בהוראה בלבד, בתפקיד שאינו מחקרי". לטענת ראשי האוניברסיטאות, "סגן יו"ר המל"ג הוא תפקיד מקצועי ומשמעותי, אשר רק חוקר או חוקרת בעלי מוניטין וניסיון אקדמי יכול למלא אותו באופן ראוי. מינויו של פרופ' שוורץ לתפקיד בכיר זה מאותת שאינך נותן משקל ראוי למחקר האקדמי ולהישגים המדעיים עליהם נשענים כלכלת ישראל וביטחונה. ישנם מועמדים ומועמדות אחרים בין חברי המל"ג, אשר הפרופיל האקדמי שלהם מתאים יותר".
הוועד קורא לקיש "לחזור בך מהחלטתך, או למצער להשעותה כדי לקיים שיח עם נשיאי האוניברסיטאות. זהו מינוי בעל חשיבות עליונה להתנהלות של המל"ג, שהיא הרגולטור של מערכת ההשכלה הגבוהה של מדינת ישראל, ואנו מצפים שיעשה מתוך התייעצות ושיקול דעת".