סגור
פרופ' דודי שוורץ
פרופ' דודי שוורץ (צילום: עדי אורני - wikipedia)

קיש ממשיך בעידוד ההפרטה: ממנה בכיר במכללה פרטית לסגן יו"ר המל"ג

מדובר למעשה ביו"ר בפועל שאחראי על קביעת המדיניות, ושר החינוך מייעד לתפקיד את פרופ' דודי שוורץ מהקריה האקדמית אונו. בכיר בהשכלה הגבוהה: "זה משקף ניסיון להפרטה מואצת". קיש: "מינוי ראוי ביותר"

עוד מינוי של שר החינוך יואב קיש משקף תמיכה ברורה בהפרטת החינוך: קיש יביא ביום שני הבא לאישור המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) את מינויו של הפרופסור למשפטים דודי שוורץ, לתפקיד סגן היו"ר. שוורץ היה רקטור הקריה האקדמית אונו ויו"ר ועדת ראשי המכללות הלא מתוקצבות בישראל (ול"מ). בינואר מינה קיש את מנהלת מחלקת החינוך של פורום קהלת עו"ד אביטל בן שלמה למשנה למנכ"ל משרד החינוך. בכיר במערכת ההשכלה הגבוהה אמר שהמינוי של שוורץ "יאפשר הקלות גדולות למוסדות הפרטיים שלא ניתנו עד כה ומשקף ניסיון להפרטה מואצת של ההשכלה הגבוהה"
שר החינוך עצמו הוא יו"ר המועצה להשכלה גבוהה אבל השרים ממעטים מאוד להגיע לדיוניה. לכן הסגן הוא היו"ר בפועל של המועצה באופן שוטף, שקובע את סדר היום וממנה את הוועדות. שוורץ הוא איש המכללות הפרטיות הראשון שיתמנה לתפקיד. היום ממלאת אותו פרופ' עידית תשובה מהאוניברסיטה העברית.
שוורץ, 65, כיהן עד 2001 כדיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן וכיועץ לנשיא ורקטור לפיתוח אקדמי וכלכלי של האוניברסיטה. בשנת 2001, עבר לשלוחה של אוניברסיטת מנצ'סטר בישראל שהפכה לקריה האקדמית אונו, כמשנה לנשיא וכדיקאן הפקולטה למשפטים. בשנת 2011 מונה לרקטור המכללה. שכרו בשנים 2018 ו-2019, היה כ-2.2 מיליון ששקל ברוטו.
בכיר במערכת ההשכלה הגבוהה הגדיר את המינוי כ"תמוה. אני אל מצליח להבין את זה. זה כמו למנות את נציב כבאות ארצי לרמטכ"ל. המוסדות הפרטיים הם 10%-15% בלבד מההשכלה הגבוהה ואחוז אחד מהמחקר". לדבריו "זו פגיעה באתוס של השכלה גבוהה ציבורית בישראל"
בהודעת שר החינוך נאמר ש"פרופסור שוורץ משמש בקדנציה שנייה כחבר המועצה להשכלה גבוהה. שוורץ מילא בעשרות השנים האחרונות תפקידי הנהגה וניהול בכירים בהצלחה רבה בשדה ההשכלה הגבוהה". קיש אמר עוד שמדובר ב"מינוי ראוי ביותר שמילא מגוון תפקידים בעולם האקדמיה. הוא שותף לחזון מרכזי שלנו לשילוב לימודי השכלה גבוהה בבתי הספר התיכוניים. הוא יביא עימו לתפקיד יכולות ניהול מקיפות ומגוונות לאור ניסיונו רב השנים בתחום הפיתוח האקדמי והכלכלי באקדמיה הישראלית".