סגור
Bcare - מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב
מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב של Bcare (יח''צ)

משרד התחבורה רוצה להאריך את הקנס על אי התקנת מערכת שכחת ילדים ברכב

זוכרים את מערכות מניעת שכחת הילדים ברכב? אם לא, כדאי שתתקינו אחת כי במשרד התחבורה לא שוכחים. התקנה על התקנת המערכת תפוג בפברואר, בעוד הקנס למי שאין ברשותו מערכת אמור לפוג בעוד 20 יום - משרד התחבורה מבקש להאריך את הקנס עד לפברואר 2024

זוכרים את מערכות מניעת שכחת הילדים ברכב? במשרד התחבורה לא שוכחים. בשנת 2020 יצא משרד התחבורה בקול קורא לפיתוח מערכות ישראליות ייעודיות למניעת שכחת ילדים ברכב - תקנה מחייבת שתחול על כל ישראלי, שהגתה שרת התחבורה המכהנת מירי רגב בכהונתה הקודמת.
מכיוון שמדובר בתקנה נדרשה גם חקיקה שנוגעת לענישה במקרה בו הנהגים בישראל לא יצייתו לחוק. כלומר, הגדרת הקנס למי שיסיע פעוט עד גיל ארבע ברכב שאין בו מערכת התראה על השארת פעוט. הענישה שנקבעה בחוק היתה ארבע נקודות וקנס בגובה 250 שקל.
מאז התחלפה שרת התחבורה ומרב מיכאלי, השרה הקודמת, הורתה על ביטול התקנה להתקין את מערכת ההתראה ברכבים, וכך, לאחר מאבק ממושך בוטלה חובת התקנת מערכת ההתראה בינואר שעבר במסגרת "מתווה שיפור רגולציה והקלה על המשק". אולם חודשיים לאחר מכן (במרץ 2022) הודיע משרד התחבורה על מתווה חדש לשימוש במערכות בטיחות למניעת שכחת ילדים שקובע גם הוא איסור הסעת ילדים שגילם פחות מארבע שנים ברכב בו אין מערכת התראה נגד שכחת ילדים – מתווה שבפועל אינו שונה מהמתווה שבוטל "משיקולי שיפור רגולציה". כך, גם במתווה הנוכחי נדרשת מערכת בטיחות מקורית או מערכת בטיחות שעונה על דרישות תקנה 83 ד (שהיא התקנה אשר אוסרת על הסעת ילדים מתחת לגיל 4 ברכב ללא מערכות התראה) לאחר שעמדה בדרישות מעבדה מוסמכת.
כעת מבקשים במשרד התחבורה להתאים בין התקנה לעבירה. מבחינה חוקית התקנה קיימת והיא בתוקף עד פברואר 2024, אבל התקנה שנוגעת לקנס ולנקודות צפויה לפוג, כך מתברר, תוך 20 יום. כלומר, הורים שיתפסו ללא מושב הבטיחות המתריע מאוגוסט הקרוב לא יקבלו קנס. מכיוון שכך, במשרד התחבורה מעוניינים להתאים את מועד פקיעת הוראת השעה שקובעת את העבירה למועד פקיעת התקנה המחייבת את התקנת מושבי הבטיחות המתריעים - כך שתפוג רק בפברואר בשנה הבאה.