סגור

אירוע קשה בחאן יונס: 3 לוחמים נהרגו ו-14 נפצעו בפיצוץ מטענים במבנה

סמל דולב מלכה (19) משלומי, סמל אפיק טרי (19) מרחובות וסמל ינון יצחק (20) ממצפה רמון נהרגו אתמול בפיצוץ מטעני חבלה בתוך מבנה בחאן יונס, שהתרחש בסמוך לציר לוגיסטי שאמור להיות בשליטת הכוחות. 14 חיילים נפצעו - מהם שישה באורח קשה. הפרקליטות שללה את הבקשה להכיר באלון שמריז כחלל צה"ל; המחאה בת"א: משפחות חטופים חסמו את דרך בגין מול הקריה

23:00 - הפרקליטות שללה את הבקשה להכיר באלון שמריז כחלל צה"ל. פרקליטות המדינה השיבה בשלילה לעתירת משפחתו של החטוף אלון שמריז, שקראה להכיר בו כחלל צה"ל לאחר שנורה למוות בשוגג ברצועת עזה. בתשובת הפרקליטות לעתירה נכתב כי "אלון השתחרר משירות חובה בחודש יולי 2019", וכי "ב-7 באוקטובר אלון לא זומן למילואים לאור העובדה שהוכרז כנעדר". עוד נכתב בתשובה כי "בנסיבות אלו ניתן לקבוע כי אלון לא היה בשירות צבאי בשעת חטיפתו או בשעת מותו". למרות עמדת הפרקליטות, בקשת המשפחה נבחנת על ידי ועדת בדיקה. (גלעד מורג)
22:10 - הדקירה בהר חברון: צה"ל אישר שמדובר בפיגוע, המחבל נעצר. נעצר המחבל החשוד בדקירת אזרח ישראלי מוקדם יותר היום בעיירה הפלסטינית דהרייה שבדרום הר חברון. כך מסר דובר צה"ל, שאישר כי לאחר תחקיר ראשוני התברר שמדובר בפיגוע והוסיף כי המחבל הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון. (יואב זיתון)
21:50 - צה"ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שני מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב א-לבונה שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי מוקדם יותר היום צה"ל תקף מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב רמיה. (יואב זיתון)
20:55 - צה"ל הבהיר: הכוחות תקפו מחבלים במרחב רפיח, לא נגרם נזק לבית החולים. דובר צה"ל מסר כי מוקדם יותר היום תקפו כוחות צה"ל ושב"כ מחבלים מארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי במרחב רפיח. הוא הוסיף כי התקיפה בוצעה באופן ממוקד נגד המחבלים, וכי בניגוד לדיווחים פלסטיניים לא נגרם נזק לבית החולים שנמצא במרחב. (יואב זיתון)
20:40 - המחאה בתל אביב: משפחות חטופים חוסמות את דרך בגין מול הקריה. משפחות חטופים חוסמות את דרך בגין מול הקריה בתל אביב, בקריאה לעסקה לשחרור 134 החטופים המוחזקים בעזה. במקביל, מפגינים צועדים על דרך בגין לכיוון דרום, בכביש שנחסם מראש על ידי המשטרה. (יעל צ'כנובר ורועי רובינשטיין)
7 צפייה בגלריה
משפחות החטופים חוסמות את הכניסה לקריה מדרך בגין
משפחות החטופים חוסמות את הכניסה לקריה מדרך בגין
משפחות החטופים חוסמות את הכניסה לקריה מדרך בגין
(צילום: יעל צ'כנובר)
20:35 - דובר צה"ל: האירוע שבו נהרגו הלוחמים התרחש במהלך פעילות לסריקת תשתיות טרור. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס לפיצוץ מטעני החבלה שבו נהרגו אתמול שלושה לוחמים בחאן יונס, ואמר כי "האירוע התרחש התרחש במהלך פעילות לסריקת תשתיות טרור. שני מטענים התפוצצו במבנה באזור שנמצא קילומטרים בודדים מהגבול". הוא הוסיף כי "אנחנו עובדים על סיכול הטרור. ההיערכות לרמדאן גבוהה". (יעל צ'כנובר)
20:15- הותר לפרסום: 3 לוחמים נהרגו ו-14 נפצעו בפיצוץ מטענים במבנה בחאן יונס. דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמל דולב מלכה (19) משלומי, סמל אפיק טרי (19) מרחובות וסמל ינון יצחק (20) ממצפה רמון נהרגו אתמול בפיצוץ מטעני חבלה בתוך מבנה בחאן יונס, שהתרחש בסמוך לציר לוגיסטי שאמור להיות בשליטת הכוחות. כתוצאה מהפיצוץ נהרגו שלושת הלוחמים מגדוד 450, ועוד כ-14 נפצעו - מהם שישה באורח קשה. (יואב זיתון)
7 צפייה בגלריה
סמל דולב מלכה ז"ל, סמל אפיק טרי ז"ל, סמל ינון יצחק ז"ל
סמל דולב מלכה ז"ל, סמל אפיק טרי ז"ל, סמל ינון יצחק ז"ל
סמל דולב מלכה ז"ל, סמל אפיק טרי ז"ל, סמל ינון יצחק ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
19:45 - אזעקות בחצרים ובבארי. אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו בקיבוץ בארי שבעוטף עזה ובקיבוץ חצרים סמוך לבאר שבע.
19:30 - אלפים בקפלן קוראים להחלפת הממשלה. אלפים מפגינים ברחוב קפלן שבתל אביב בקריאה להחלפת הממשלה, ודורשים לקבוע מועד לבחירות. (יעל צ'כנובר)
19:10 - גורמים בארה"ב: "בישראל הסכימו למתווה לשחרור חטופים, הכדור בידיים של חמאס". בכירים בבית הלבן התייחסו לעסקה לשחרור חטופים, ואמרו כי "בישראל הסכימו 'פחות או יותר' למתווה. שישה שבועות של הפסקת אש היו יכולים להתחיל היום אם חמאס היה מסכים". לדבריהם, "בשבועות האחרונים הייתה התקדמות משמעותית ואנחנו עובדים מסביב לשעון. בישראל חתמו על האלמנטים של ההסכם, עכשיו הכדור בידיים של חמאס". בנוסף, הבכירים התייחסו להצנחת הסיוע לרצועה: "אנחנו בודקים אם אפשר להעביר סיוע דרך גם הים, אבל האתגר הוא לא להכניס את הסיוע לעזה - אלא הפיזור שלו. כנופיות בוזזות אותו ומוכרות אותו". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
18:50 - דיווחים בלבנון על תקיפות בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפות באזור א-לבונה שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
17:50 - היום הרביעי לצעדת החטופים: הצועדים הגיעו לירושלים. בני משפחות החטופים, שצועדים כבר ארבעה ימים בקריאה לשחרור החטופים המוחזקים ברצועת עזה, הגיעו לגשר המיתרים בירושלים. הצעדה תמשיך לכיוון כיכר פריז בעיר, שם תתקיים עצרת מחאה. (לירן תמרי)
17:15 - ירדן: הצנחנו סיוע הומניטרי ברצועת עזה. סוכנות הידיעות הירדנית הממלכתית "פטרה" דיווחה כי ירדן הצניחה סיוע הומניטרי לרצועת עזה באמצעות מטוסים של חיל האוויר המלכותי. זוהי הפעם השלישית השבוע שבה ירדן מדווחת כי הצניחה סיוע לרצועה מהאוויר. (ליאור בן ארי)
17:00 - בפעם השלישית מהבוקר: חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר ישראל. ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר ישראל, שבוצע לטענתו בשעה 15:20. מדובר בלקיחת האחריות השלישית של הארגון מהבוקר. (ליאור בן ארי)19
7 צפייה בגלריה
סוללה של כיפת ברזל יירוט רקטה מ לבנון מעל קריית שמונה בדצמבר
סוללה של כיפת ברזל יירוט רקטה מ לבנון מעל קריית שמונה בדצמבר
יירוט של רקטה מלבנון מעל קריית שמונה
( צילום: אפי שריר)
16:30 - דיווחים: ארה"ב הצניחה סיוע הומניטרי ברצועת עזה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מפי גורמים בארה"ב כי חיל האוויר האמריקני הצניח לראשונה חבילות סיוע הומניטרי ברצועת עזה. במקביל, רשת התקשורת הפלסטינית "קודס", המזוהה עם חמאס, דיווחה כי כלי טיס אמריקנים הצניחו סיוע בדרום ובמרכז הרצועה. (רויטרס ועינב חלבי)
16:00 - "אל-ג'זירה": רכב הותקף באמצעות כטב"ם בדרום לבנון. תחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" דיווחה על תקיפת רכב מהאוויר באזור א-נאקורה שבדרום לבנון. על פי הדיווח, התקיפה בוצעה באמצעות כטב"ם ישראלי. בנוסף, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפת כטב"ם באזור ראשיא אל-פחאר שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
15:15 - אלפים בצעדת משפחות החטופים לירושלים. בני משפחות החטופים יצאו היום (שבת) ליום הרביעי והאחרון בצעדה שהחלה בעוטף ועתידה להסתיים בשעה 19:00 בערב, לאחר הצהרה לתקשורת, בעצרת ענק בכיכר פריז בירושלים. רוני אדר, אחותו של תמיר אדר, שגופתו עדיין מחוזקת בשבי, אמרה בהצהרה לתקשורת: "אני רוצה להגיד לכם תודה שבאתם לתמוך בנו. חשוב שהחטופים ידעו שכל ישראל איתם. כמו שזה קרה בבית שלי, זה היה יכול לקרות בכל בית אחר במדינה. חשוב שנזכור את זה, תגיעו לעצרת היום בערב".
נדב, בנו של החטוף ליאור רודאיף, הוסיף: " תודה לכולם. תודה שאתם פה, ושאתם מראים לנו שלבחור בחטופים זה לא רק במילים אלא במעשים. הצעידה שלנו כבר שלושה ימים היא כל כך משמעותית, המון תודה".
7 צפייה בגלריה
צעדת משפחות החטופים חטופים לירושלים מלחמה בעזה 2.3.24
צעדת משפחות החטופים חטופים לירושלים מלחמה בעזה 2.3.24
הצועדים, היום
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)

7 צפייה בגלריה
צעדת משפחות החטופים חטופים לירושלים מלחמה בעזה 2.3.24
צעדת משפחות החטופים חטופים לירושלים מלחמה בעזה 2.3.24
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
14:01 - לוחמי אגוז פשטו על מתחם ששייך לסינוואר בחאן יונס. לוחמי יחידת אגוז פשטו על מתחם שמשויך למנהיג יחיא סינוואר במערב חאן יונס. במקום אותר נשק מסוג קלצ'ניקוב, ובמתחם נוסף שעליו פשטו הלוחמים נמצא ציוד צבאי רב, הכולל בין היתר מדי חמאס, וסטים, תת-מקלעים ותחמושת. מדובר צה"ל נמסר בנוסף כי בשבועות האחרונים לוחמי בית הספר לקומנדו ומפקדיו הצטרפו ללחימה של העוצבה וחטיבות נוספות בחאן יונס. הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים וביצעו פשיטות ממוקדות על תשתיות טרור, שבהן אותרו מרגמות, ציוד לחימה של מחבלים, נשקים ורימונים. (יואב זיתון)
12:14 - צה"ל מאשר: חיסלנו בתקיפת הרכב בלבנון מחבלי חיזבאללה שירו רקטות לעבר ישראל. צה״ל אישר כי חיסל הבוקר בתקיפת הרכב בדרום לבנון מחבלים השייכים ל"דיוויזית האמאם חסיין", שביצעו בעבר ירי רקטי לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי הדיוויזיה משויכת לאיראן ופועלת לחיזבאללה. עוד נמסר כי לפני זמן קצר מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור במרחב לבונה שבדרום לבנון, ובמהלך הלילה הותקפו שני מבנים צבאיים נוספים של חיזבאללה במרחב בליידא. (יואב זיתון)
11:30 - גורמי ביטחון דוחים את הדיווחים: "עד שלא יהיו תשובות מחמאס - לא תצא משלחת". גורמי ביטחון דחו בשיחה עם ynet את הדיווחים לפיהם משלחת ישראלית תצא מחר לקהיר. לדברי הגורמים, ישראל לא תצא להמשך השיחות עד שלא יתקבלו תשובות מחמאס בשורת סוגיות - ובהן כמה חטופים ישחוררו בעסקה - ומי הם יהיו. (איתמר אייכנר)
09:10 - 3 הרוגים נוספים לחיזבאללה: 226 ממחבלי ארגון הטרור חוסלו במלחמה. חיזבאללה הודיע על שלושה הרוגים נוספים משורותיו, מחמד עלי רבריס, מוסטפא חוסין סלמאן ועלי עבד א-נבי קאסם, תושבי דרום לבנון שמתו "כשהידים בדרך לירושלים", כלשון ארגון הטרור. 226 מחבלי חיזבאללה נהרגו מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל". (ליאור בן ארי)
7 צפייה בגלריה
רכב שהותקף ב דרום לבנון 2.3.24 מלחמה בעזה
רכב שהותקף ב דרום לבנון 2.3.24 מלחמה בעזה
הרכב שהותקף
08:55 - צה"ל: אזור השיגור לעבר זיקים אמש הותקף תוך דקות, כ-20 מחבלים חוסלו במרכז עזה. כלי טיס של חיל האוויר תקפו אמש את מרחב השיגור בצפון הרצועה שממנו בוצע השיגור לעבר זיקים, וכן כמה מטרות נוספות, בהן בורות שיגור ותשתיות טרור ששימשו את חמאס. מדובר צה"ל נמסר בנוסף כי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 ממשיכים לפעול במערב חאן יונס, וביממה האחרונה חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה. בנוסף, ברצף תקיפות אוויריות באזור חוסלו שמונה מחבלים. במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל חיסל כ-20 מחבלים ביממה האחרונה. (יואב זיתון)
8:45 - דיווחים: 3 הרוגים בתקיפת רכב בלבנון. תחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" דיווחה כי כטב"ם ישראלי תקף רכב באזור א-נאקורה בדרום לבנון. במקביל, ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי יעד התקיפה הוא "אישיות בכירה בחיזבאללה". בדיווחים נוספים של הערוץ נטען כי "חוסלה דמות ביטחונית" וכי "גופה הגיעה לבית החולים".
לפי "סקיי ניוז" בערבית, שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה, שבוצעה באמצעות שלושה טילים. בהמשך עדכן "אל-חדת'" את הדיווח והוסיף כי מדובר בשלושה הרוגים, כולם פעילי חיזבאללה. (ליאור בן ארי)
סיכום חדשות הלילה:
צבא ארה"ב: תקפנו בתימן טיל של החות'ים שהוכן לשיגור. צבא ארצות הברית הודיע אתמול כי ביצע תקיפה בתימן נגד טיל קרקע-אוויר של המורדים החות'ים שהוכן לשיגור. בתוך כך, פיקוד המרכז של הצבא האמריקני (CENTCOM) עדכן ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כי החות'ים שיגרו לים האדום טיל בליסטי נגד ספינות. (רויטרס)
ביידן: מקווה לעסקה עד הרמדאן, אבל אנחנו לא שם. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר לעיתונאים כי הוא מקווה שתושג עסקה להפסקת אש בין ישראל לחמאס עד תחילת חודש הרמדאן שיחל בעוד מעט יותר משבוע, אבל לדבריו, "אנחנו עדיין לא שם". בנוסף, ציין ביידן כי הוא "סומך על ישראל" שתחקור את אסון משאיות הסיוע בצפון הרצועה, שבו נהרגו לפי דיווחים פלסטיניים יותר מ-100 בני אדם.
ביידן הכריז אמש כי וושינגטון תצניח ברצועה סיוע הומניטרי. לדבריו, "הסיוע שנכנס לעזה לא קרוב להיות מספיק. נפעל בכל דרך להכנסת כמויות סיוע גדולות יותר". לדבריו, "אני מנסה להשיג עסקה להפסקת אש מיידית כדי לאפשר סיוע נוסף".
גנץ ימריא לוושינגטון, נתניהו זעם. ב-ynet פורסם אמש לראשונה יו"ר המחנה הממלכתי יטוס לסדרת פגישות ללא תיאום עם ראש הממשלה. הביקור מגיע בתזמון מעניין במיוחד, בזמן שהמגעים לעסקת חטופים מתמשכים כבר תקופה ארוכה, ובצל הדיווחים בארה"ב כי בממשל האמריקני מאבדים את הסבלנות מול התנהלות נתניהו במלחמה - והטענות כי הוא כבול על ידי שותפיו לממשלה איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. סביבת ראש הממשלה זעמה על הפרסום והבהירה כי גנץ טס ללא אישור ראש הממשלה, ובניגוד לתקנון הממשלה, ש"מחייב כל שר לאשר את נסיעתו מראש עם ראש הממשלה, לרבות אישור של תוכנית הנסיעה". לטענת מקורבי נתניהו, "ראש הממשלה הבהיר לשר גנץ שלמדינת ישראל יש רק ראש ממשלה אחד".
תקיפות בלבנון, הרוגים לחיזבאללה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי צה"ל תקף בדרום לבנון. בחיזבאללה לקחו אחריות אתמול על שבעה מקרי ירי לעבר ישראל. צה"ל הודיע אתמול כי תקף במרחב ראמיה, שם חוסלו כמה מחבלים. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי בתקיפה נהרגו חמישה פעילי חיזבאללה.