סגור
בניין מטה מרחב ירקון של ה משטרה לצד בניין קשת ב רמת החייל
בניין קשת ברמת החייל (צילום: יובל חן)

חברת HOT נגד אישור מיזם הסטרימינג של קשת: "עצימת עיניים והרמת ידיים רגולטורית"

כחודשיים לאחר שהרשות השנייה הודיעה שהיא מאשרת לקשת להקים מיזם סטרימינג יחד עם RGE, חברת HOT עתרה היום לבג"ץ נגד ההחלטה. היא טוענת כי מכיוון שקשת היא גוף תקשורת עם כוח רב, שמחזיק בערוץ המסחרי וחברת החדשות הגדולים בישראל, לא ייתכן שהרשות תאפשר לה להקים גם פלטפורמת טלוויזיה רב-ערוצית

כחודשיים לאחר שהרשות השנייה הודיעה שהיא מאשרת לקשת להקים מיזם סטרימינג יחד עם RGE, חברת HOT עתרה היום (ה') לבג"ץ נגד ההחלטה בטענה כי היא "עוצמת עיניים ומרימה ידיים מול גוף תקשורת שעוצמתו חסרת תקדים, תוך עיוות מוחלט של דיני התקשורת והריכוזיות".
עוד טענה HOT כי ההחלטה היא "עיוות שעתיד לפגוע פגיעה חסרת תקדים בשוק הדעות. זהו מהלך שכבר היום משפיע על עיצוב הרגולציה העתידית, יוצר מצב בלתי הפיך ופוגע אנושות בשחקנים האחרים בשוק התקשורת".
חברת HOT טוענת בעתירה כי מכיוון שקשת היא גוף תקשורת עם כוח רב, שמחזיק בערוץ המסחרי וחברת החדשות הגדולים בישראל, לא ייתכן שהרשות תאפשר לה להקים גם פלטפורמת טלוויזיה רב-ערוצית. HOT גם מתייחסת לחוק השידורים הקיים היום על כבלים ולוויין, האוסר על בעלות צולבת של ערוץ מסחרי וטלוויזיה רב-ערוצית, וטוענת שהאישור מנוגד לחוק זה. מטרת החוק היא למנוע מצב בו לחברה אחת יש כוח גדול מדי בשוק והיא תדחק מתחרים הצדה.
עם זאת, יש לציין שמכיוון שמיזם הסטרימינג החדש של קשת לא יפעל על גבי הכבלים והלוויין, החוק הקיים לא חל עליו אלא רק חוק שידורים חדש שיתייחס לאינטרנט - אך זה טרם נחקק בעקבות חוסר היציבות הפוליטי.
HOT טוענת שהרשות השנייה לא קיימה תהליך אישור ראוי, מכיוון שהיא בחרה שלא להתייחס לשיקולים הנוגעים לשמירה על שיח ציבורי מגוון וחופשי, ומכיוון שהיא לא פנתה אל הציבור כדי לבקש את התייחסותו לבקשה. עוד היא טוענת כי הרשות מסרבת לפרסם את המסמכים שהגישה לה קשת או את חוות הדעת שנמסרו לה בנושא. בעתירה דורשת HOT מבית המשפט העליון לחייב את הרשות השנייה להציג בפניה את כל המסמכים והפרוטוקולים לפיהם היא אישרה לקשת להקים מיזם טלוויזיה רב-ערוצי.
ביוני אישרה הרשות השנייה לקשת להפעיל את מיזם הסטרימינג, שנה לאחר שבקשה זו הוגשה אליה. החלטתה של הרשות נעשתה כאמור בוואקום רגולטורי, מכיוון שחוק השידורים החדש טרם נחקק.
בשל כך במהלך תהליך ההחלטה פנה משרד התקשורת אל הרשות השנייה והבהיר שחוק שידורים חדש יפורסם בקרוב, ובו יוסדרו כללים חדשים שיוכלו להשפיע על השאלה אם קשת תוכל להפעיל את המיזם.
גם היועמ"שית פנתה אל הרשות והנחתה אותה לבחון כיצד המיזם החדש ישפיע גם על שידור מידע הוגן ומהימן, פלורליזם וחופש הביטוי בתקשורת הישראלית, והציעה לה להתייעץ עם גופים נוספים. לבסוף, הרשות השנייה אישרה את המיזם עד 2025, אך התנתה את הקמתו במספר תנאים כמו השקעה בתוכן מקורי, איסור להעביר סודות מסחריים של פלטפורמות טלוויזיה אחרות למיזם והפרדה בין חברת החדשות של קשת למיזם.