סגור

הרשות השנייה אישרה לקשת להפעיל מיזם סטרימינג עד 2025

מועצת הרשות השנייה אישרה למפעילת ערוץ 12 להפעיל טלוויזיה רב-ערוצית משלה על גבי האינטרנט. בפני המיזם החדש הוצבו כמה תנאים. בין היתר הוא יחויב להשקיע 8% מהכנסותיו ביצירה ישראלית, ולשמור על הפרדה מלאה מחברת החדשות של קשת

שנה לאחר שקשת פנתה אליה בנושא, אישרה היום (ד') מועצת הרשות השנייה לחברה להפעיל מיזם סטרימינג, שיפעל במתכונת רב-ערוצית על גבי רשת האינטרנט. האישור ניתן עד ספטמבר 2025 (או עד שיעבור חוק שיסדיר את הפעלת המיזם), ולאחר מועד זה תבחן הרשות מחדש את הנושא. עם זאת, הרשות הציבה בפני המיזם כמה תנאים להפעלתו.
ראשית, ייאסר על קשת להעביר תכנים חינמיים של ערוץ 12 ליתר ערוצי המיזם שבתשלום (פרט לערוץ 12 שישודר בו). שנית, יחויב המיזם להשקיע 8% מהכנסותיו ביצירה ישראלית, בדומה לכללים שחלים כעת על חברות הכבלים והלוויין.
שלישית, קשת תהיה מחויבת להעביר את ערוץ 12 בכל פלטפורמה רב-ערוצית אחרת שתבקש זאת (כלומר אצל המתחרות שלה - מ-yes ועד סלקום TV) באותם תנאים שיועבר הערוץ למיזם. בנוסף יחויב המיזם לשדר את יתר ערוצי הברודקאסט בלי לתת עדיפות לערוץ קשת 12.
רביעית, קשת תהיה מחויבת בביצוע הפרדה בין חברת החדשות שלה לבין המיזם. המשמעות: אסור יהיה למיזם להשתמש בעובדי חברת החדשות ותוצריה או אפילו למנות בעל תפקיד במיזם שהוא נושא משרה בחברת חדשות 12.
תנאי נוסף שהוצב בפני קשת הוא איסור להעביר סודות מסחריים של פלטפורמות טלוויזיה אחרות למיזם. הסבר: קשת נחשפת לסודות מסחריים של מתחרים פוטנציאליים של המיזם (כמו yes או סלקום TV) כאשר אלה מעבירים תסריט של הפרסומות שהם מבקשים לשדר בערוץ הטלוויזיה של קשת. כעת ייאסר על קשת להעביר סודות אלו למיזם, המהווה מתחרה של חברות אלו.
כידוע, משרד התקשורת לא עדכן את הרגולציה על שוק השידורים כבר שני עשורים על אף התפתחות הטכנולוגיה, והמיזם נכנס לתוך הלקונה החוקית הזאת. כדי להתמודד עם היעדר תשתית חוקית רלוונטית, הרשות השנייה החילה על קשת תנאים רבים שמטרתם לשמור על התחרות בתחום השידורים.
"אל מול הכניסה וההתבססות של שירותי הזרמת וידאו של חברות ענק זרות ללא כל חובות רגולטוריות ומחויבויות ליצירה הישראלית, קבענו כי יש מקום גם לספק ישראלי נוסף, שיתרום ליצירה מקומית ולהגברת התחרות בשוק שידורי התוכן הטלוויזיוני", ציינה הרשות בנוגע להחלטה.