סגור
מגדל פיקוח שדה ה תעופה בן גוריון נתב"ג טרמינל 3
מגדל פיקוח שדה התעופה בן גוריון (צילום: גלעד קוולרציק)

ממשלת המעבר תאשר? המועמד המוביל לניהול נתב"ג – אודי בר־עוז

מנהל נתב"ג שמואל זכאי הודיע בשבוע שעבר כי יפרוש מתקפידו עד סוף השנה. באופן רשמי, מינוי של מנהל נתב"ג דורש את אישור הממשלה, וייתכן כי מינוי זה לא יאושר במהלך ממשלת מעבר. עם זאת, ניתן למנות את בר־עוז או מועמד אחר למנהל בפועל לאחר שזכאי יפרוש

המועמד המוביל להחליף את שמואל זכאי בתפקיד מנהל נתב"ג הוא אודי בר־עוז, סמנכ"ל המבצעים ברשות שדות התעופה (רש"ת), שנחשב גם למועמד מוביל לתפקיד מנכ"ל רש"ת, כך נודע ל"כלכליסט".
באופן רשמי, מינוי של מנהל נתב"ג דורש את אישור הממשלה, וייתכן כי מינוי זה לא יאושר במהלך ממשלת מעבר. עם זאת, ניתן למנות את בר־עוז או מועמד אחר למנהל בפועל לאחר שזכאי יפרוש. גם זכאי עצמו כיהן כמנהל בפועל של נתב"ג במשך שנתיים עד שמינויו אושר באופן רשמי. בר־עוז, תא"ל במיל', מכהן בתפקידו מ־2008. לפני כן היה טייס וקצין בחיל אוויר ופיקד על כנף 15 בשדה דב ועל בסיס חיל האוויר בלוד.
זכאי, שכיהן בתפקיד מ־2012, הודיע על פרישתו ביום כניסתו של חגי טופולנסקי לתפקיד מנכ"ל רש"ת, וצפוי לפרוש עד סוף השנה. זכאי נחשב למועמד מוביל לתפקיד מנכ"ל רש"ת, אך החליט לא להתמודד עליו מפני שסבר שסיכוייו נמוכים, בין היתר בגלל התבטאויות עבר שלו וזיהויו הפוליטי עם מחנה הימין, שלא תאמו לתפיסתו את האג'נדה של שרת התחבורה מרב מיכאלי. בין היתר כינה את תנועת המחאה ארבע אמהות בשם "ארבע סמרטוטות" וסיים את שירותו הצבאי בטון צורם כשהרמטכ"ל משה יעלון קבע שהוא ניחן ב"כשל ערכי באמינות כלפי מפקדים ופקודים". לאחר שהודיע שיסיים את תפקידו, רה"מ הקודם נפתלי בנט ציין ש"פעולותיו החכמות היו נדבך מרכזי בהצלחה למנוע סגרים".