סגור
לווייתן לוויתן לויתן אסדה אסדת קידוח גז טבעי 2
אסדת קידוח הגז לוויתן (צילום: אלבטרוס)

תקלה במאגר לווייתן: ייצור הגז צפוי לחזור לשגרה בשעה 16:00

עבודות תחזוקה שהתעכבו בתחנה החופית של המאגר הובילו להפסקת ייצור הגז הטבעי בו. התקלה החלה בשעה 11:20 וחזרה מלאה לשגרה צפויה להיות בשעה 16:00. מכיוון שמרבית הגז הטבעי מהמאגר הולך לייצוא ויש יתרות גז למספר שעות בצינורותיו - לא צפויה השפעה על המשק המקומי

עבודות תחזוקה שהתעכבו בתחנה החופית של מאגר הגז לווייתן הובילו להפסקת ייצור הגז הטבעי מהמאגר. התקלה החלה בשעה 11:20, כאשר כרגע צפי החזרה להפקת גז טבעי מהמאגר הוא בשעה 14:00, וחזרה מלאה לשגרה בשעה 16:00. מכיוון שמרבית הגז הטבעי ממאגר לווייתן הולך לייצוא, כמו גם שיש יתרות גז למספר שעות בצינורות ההולכה של הגז הטבעי, לא צפויה השפעה על המשק המקומי.
מאגר הגז לווייתן שבשליטת ניו מד אנרג'י (45%) שבשליטת יצחק תשובה, שברון (40%) האמריקאית ורציו (15%), הוא מאגר הגז הטבעי הגדול ביותר של ישראל עם כ-600 BCM – זאת כאשר סך צריכת הגז הטבעי בישראל עומדת על פחות מ-13 BCM. החברה המפעילה את המאגר היא שברון.
בסוף מרץ האחרון הודיעה ניו-מד אנרג'י כי קיבלה הצעה לרכישת 50% ממניות החברה על ידי ענקיות הנפט BP הבריטית ו-ANDOC האמירתית, המחזיקות יחדיו בכ-10% מתחום האנרגיה הגלובלית. החברות הציעו לניו-מד שווי של 14 מיליארד שקל – פרמיה של 72% על מחיר המנייה בעת הגשת ההצעה. כיום נסחרת החברה בבורסה בתל אביב בשווי של 12.1 מיליארד שקל. מטרת החברות הזרות היא הפיכת החברה שבניהולו של יוסי אבו לזרוע הפעילות שלהן בים התיכון. במידה והעסקה תצא לפועל במתווה המוצע, תימחק החברה מהמסחר בבורסה בתל אביב.