סגור
לווייתן לוויתן לויתן אסדה אסדת קידוח גז טבעי 2
אסדת לוויתן (צילום: אלבטרוס)

ניצחון לקרן המתנגדת למיזוג בין קפריקורן לניו-מד אנרג'י: מינתה 6 דירקטורים מטעמה

קרן ההשקעות פאליסר, המחזיקה ב-7% ממניות חברת חיפושי הגז והנפט הבריטית ומתנגדת למיזוג עם החברה הישראלית, הצליחה למנות שישה חברי דירקטוריון מטעמה; הערכות: פחתו הסיכויים לקיום המיזוג

לאחר שהובילה את המאבק נגד המיזוג של קפריקורן עם ניו-מד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) הישראלית, רושמת קרן ההשקעות האקטיביסטית פאליסר ניצחון משמעותי, לאור הצלחתה למנות 6 חברי דירקטוריון מטעמה. המינוי מגיע לאחר התפטרות חמישה חברי דירקטוריון קודמים בחברת חיפושי הנפט והגז הבריטית קפריקורן, לאור התנגדות בעלי המניות של החברה לאישור המיזוג עם ניו מד-אנרג'י שבשליטת יצחק תשובה.
בספטמבר חתמו החברות על מזכר הבנות למיזוג ביניהן. על פי ההסכם, מחזיקי המניות בקפריקורן יקבלו דיבידנד בסך 620 מיליון פאונד ו-10% מהאחזקות בחברה המשותפת. לאחר ההודעה על המיזוג החלה הקרן האקטיביסטית פאליסר, המחזיקה ב-7% ממניות קפריקורן, לפעול נגד המיזוג. בין המהלכים שביצעה היו הקמת אתר בכתובת reformcapricorn.com המציג את טענות הקרן. בין היתר, בפאליסר טוענים שהמיזוג אינו מעריך מספיק את שוויה האמיתי של קפריקורן, שעיקר נכסיה במצרים, לאור הביקוש הגובר למקורות אנרגיה שאינם מרוסיה עם תחילת המלחמה באוקראינה. כמו כן, הציגו בפאליסר הצהרות מכ-40% ממחזיקי המניות בקפריקורן שהביעו את התנגדותם למיזוג, ורשימת מועמדים לדירקטוריון החברה מטעמם, לאור אי-האמון, לטענתם, בהנהלת קפריקורן.
בשבועות האחרונים פנו בניו מד ובקפריקורן למשקיעים של החברה הבריטית בטענה שההנחות של פאליסר שגויות, וששתי החברות עדיין מאמינות במיזוג. עם זאת, בשבוע שעבר חלה תפנית משמעותית שכן 7 חברי דירקטוריון בקפריקורן והמנכ"ל התפטרו לאור ההתנגדות למיזוג ופעילותה של פאליסר. היום, באסיפת המשקיעים של החברה, נבחרו מועמדי פאליסר לכהן כדירקטורים בחברה. לקראת סוף החודש תתקיים אסיפה נוספת בה יוחלט אם לבצע את המיזוג. בני מד אנרג'י מעריכים כי לאור ההתנגדות של בעלי המניות והשינוי בחברי הדירקטוריון, פחתו הסיכויים לקיום המיזוג.