סגור
תחנת דלק מתדלק  בנזין  תידלוק
הדלק מתייקר (צילום: עמית שעל)

שיא של כמעט שנתיים: מחיר הדלק מתקרב לרף 8 השקלים

מחיר ליטר בנזין יעמוד החל מחצות על 7.90 שקל - עלייה של 18 אגורות מהמחיר בחודש אפריל. המחיר הנוכחי הוא הגבוה ביותר של הדלק מאז יולי 2022, אז עמד המחיר המקסימאלי לליטר בנזין על 8.08 שקלים

היחלשות השקל אל מול הדולר בשבועות האחרונים, יחד עם הפסקת סבסוד מס הבלו על הדלק לפני מספר חודשים הזניקה את מחיר הדלק שיעמוד על 7.90 שקל לליטר בנזין (בתדלוק עצמי) החל מהיום בחצות, עלייה של 18 אגורות לליטר מהמחיר בחודש אפריל. המחיר הנוכחי הוא הגבוה ביותר של הדלק מאז יולי 2022, אז עמד המחיר המקסימאלי לליטר בנזין על 8.08 שקלים.
בינואר הפסיק האוצר את סבסוד מס הבלו על הדלק (הנקבע כמחיר קבוע לליטר) בשל אובדן ההכנסות לקופת המדינה שהגיעו למיליארדי שקלים, יחד עם עלויות המלחמה הגבוהות. ביטול הסבסוד שהחל באפריל 2022 בתקופתו של ליברמן כשר האוצר לאחר זינוק מחירי הדלקים בעולם עקב פריצה המלחמה באוקראינה הוביל לכך שמחיר הדלק בינואר חצה את רף ה-7 שקלים לראשונה מאז פברואר 2023.
מחיר הדלק מתעדכן אחת לחודש במנהל הדלק שבמשרד האנרגיה בהתאם לשורה של פרמטרים: מחיר הדלקים באגן הים התיכון, הוצאות שיווק (עלות התפעול של תחנות הדלק), מס הבלו, המע"מ ושער החליפין. במשרד האנרגיה בוחנים את הנתונים בימי העסקים האחרונים של כל חודש ומעדכנים את המחיר בהתאם. ההתייקרות של הדלק מצטרפת לגל עליות מחירים שייכנסו לתוקף מחר, ביניהם עלייה של 4.5% במוצרי החלב המפוקחים, יחד עם שורה של חברות מזון שהודיעו על העלאת מחירים למוצרים רבים.